טראמפ לפני הסגרתו בג'ורג'יה: "גאה להיעצר"

נשיא ארה"ב לשעבר, שנאשם עם עוד 18 אחרים בניסיון להטות את הבחירות במדינה ב-2020, הודיע כי יסגיר את עצמו ב-02:30 (שעון ישראל): "איעצר על-ידי התובעת המחוזית העלובה, השמאלנית הקיצונית". לראשונה בהיסטוריה, צפויה להתפרסם תמונת מעצר שלו

זמן צפייה: 05:38

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, הנאשם עם 18 חשודים נוספים בניסיון להטות את הבחירות בג'ורג'יה ב-2020, הודיע כי יסגיר את עצמו הלילה (בין חמישי לשישי) ב-02:30 (שעון ישראל). בפוסט שפרסם ברשת החברתית שבבעלותו, Truth Social, הוא כתב: "אני יוצא לדרך לאטלנטה, ג'ורג'יה, במקום שבו מקרי רצח ופשעים אלימים אחרים שוברים שיאים, רק כדי להיעצר על-ידי התובעת המחוזית העלובה, השמאלנית הקיצונית פאני ויליס". זהו האישום הרביעי נגד טראמפ שהוגש בחצי השנה האחרונה. הוא נאשם ב-13 סעיפים של סחיטה, קשירת קשר לביצוע פשע ומסירת תצהיר כוזב, כשניסה לשנות לכאורה את הצבעת האלקטורים במדינה ולהשיג ניצחון מזויף, על אף שהפסיד לנשיא המכהן ג'ו ביידן. אתמול כתב טראמפ ברשת החברתית: "איעצר מחר - ואני גאה בזה".

לקראת הגעת הנשיא לשעבר, תוגברה האבטחה באטלנטה בבנייני ממשל וסביב התובעת ויליס, כשבמקביל החלו להתאסף תומכיו בכמה מוקדים. בניגוד לפעמים הקודמות שבהן נעצר, לראשונה בהיסטוריה תפורסם תמונת מעצר של טראמפ. מוקדם יותר הסגיר את עצמו מארק מדוז, לשעבר ראש הסגל של טראמפ. אתמול הסגיר את עצמו ראש העיר ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, ששימש כעורך דינו של טראמפ.

תמונת המעצר של רודי ג'וליאני
תמונת המעצר של רודי ג'וליאני | צילום: רויטרס
תמונת המעצר של מארק מדוז, לשעבר ראש הסגל של טראמפ
תמונת המעצר של מארק מדוז, לשעבר ראש הסגל של טראמפ | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 08 24 At 2
מתנגדי טראמפ מפגינים בג'ורג'יה לקראת מעצרו | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 08 24 At 2
צילום: רויטרס
Annotation 2023 08 24 213447
צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 08 24 At 2
התובעת המחוזית של מחוז פולטון בג'ורג'יה, פאני וויליס | צילום: רויטרס

על אף הסתבכויותיו המשפטיות, טראמפ ממשיך להוביל בפריימריז הרפובליקניים על כל יריביו - שנפגשו אתמול בלעדיו בעימות טלוויזיוני ששודר ברשת "פוקס". במקביל לעימות, שודר בטוויטר ריאיון ארוך של הנשיא לשעבר עם העיתונאי טאקר קרלסון, הידוע כחובב קונספירציות. הריאיון גרף מיליוני צפיות, וטראמפ טען ש"ביידן לא כשיר לנשיאות" וכי סגניתו, קמלה האריס, "לוקה בדמנציה".

Annotation 2023 08 24 192420
צופים בריאיון של טראמפ במקביל לעימות הרפובליקני | צילום: רויטרס

בתחילת החודש הוגש נגד טראמפ אישום פדרלי בוושינגטון, המאשים אותו בניסיון לשנות את תוצאות הבחירות ב-2020 וכן בקשירת קשר לאירועי הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר 2021. כתב אישום זה מייחס לו, בין היתר, עבירות של חסימת הליך ממשלתי, ניסיון הונאה ושלילת זכויות אזרח.