דיווח: שגרירים שמינה טראמפ - אנשים שתרמו לקמפיין הבחירות שלו

רשת NBC פרסמה כי 14 מהתורמים המשמעותיים במסע הבחירות של הנשיא האמריקני - בהם דייוויד פרידמן - הוצבו בשגרירויות ברחבי העולם, מבלי שהחזיקו בניסיון הנדרש לשם כך

זמן צפייה: 01:12

רשת NBC פרסמה היום (רביעי) סקירה של מינויי השגרירים שבוצעו על ידי הנשיא האמריקני טראמפ, שממנה עולה כי 14 מהתורמים המשמעותיים בקמפיין הבחירות שלו הוצבו לבסוף בשגרירויות ברחבי העולם – מבלי שהם החזיקו בידע או בניסיון הדיפלומטי הדרוש לתפקיד, זאת בניגוד למינויים שנעשו על ידי הנשיא הקודם. סך התרומות לקמפיין שהגיעו מכלל השגרירים הסתכם בכשלושה מיליון דולרים.

אחד מהמינויים שאליהם התייחסה הסקירה הוא דייוויד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל. על פי הדיווח, פרידמן, ששימש כיועצו של טראמפ במהלך הקמפיין, תרם למסע הבחירות כ-300 אלף דולרים. מינויים נוספים שנעשו באופן זה, על פי NBC הם גם השגריר שמינה טראמפ לאיחוד האמירויות – יזם נדל"ן ללא כל ניסיון דיפלומטי, השגריר בבריטניה – רוברט ג'ונסון, בעלי קבוצת הפוטבול "ניו יורק ג'טס" שתרם לקמפיין מילון דולרים, וכן השגרירים במרוקו, סלובניה ואיסלנד – כולם אנשי עסקים אמידים ללא ניסיון דיפלומטי.

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים
הנשיא האמריקני דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים | צילום: רויטרס

ממחלקת המדינה נמסר בתגובה לדיווח כי "השגרירים שלנו גאים לייצג את ארה"ב במדינות שהן בעלות ברית שלנו, ומממשים את מטרות ממשל טראמפ. התרומות הכלכליות של אותם שגרירים היו במוקד השיח הציבורי, הם גאים באמון שנותן בהם הנשיא ומבצעים את שירותם בכבוד".