טראמפ חתם על צו נשיאותי נגד הרשתות החברתיות: "כוח לא מפוקח"

ברקע סימון ציוציו באזהרת "פייק ניוז", הנשיא האמריקני הסיר את החסינות המשפטית של פלטפורמות דיגיטליות ואיפשר לתבוע אותן בגין פרסום תוכן שנוי במחלוקת. "אחד מהאיומים על חופש הביטוי"

זמן צפייה: 00:37

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הערב (חמישי) על צו נשיאותי שמסיר את החסינות המשפטית של הרשתות החברתיות. בכך, ניתן יהיה לתבוע את פלטפורמות דיגיטליות אלו בגין פרסום תוכן שנוי במחלוקת. בעת החתימה, אמר הנשיא האמריקני כי לרשתות אלו יש "כוח לא מפוקח", והאשים את חברת טוויטר בנקיטת "פעולות פוליטיות".

עוד טען טראמפ כי "הפעולה נועדה להתמודד עם אחד מהאיומים הגדולים ביותר על חופש הביטוי", אך כאשר נשאל אם הוא ימחק את חשבון הטוויטר שלו, ממנו הוא נוהג לצייץ רבות, הוא ענה שלא. לטענתו, "אם הייתה עיתונות הוגנת במדינה הוא היה עושה את זה תוך שניות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות מזהיר: עלייה חריגה של 64 מקרי הדבקה ב-24 שעות

בצל הקרע בין ישראל לרשות: ארה"ב פרסמה אזהרת מסע ליו"ש ועזה

מילדה דחויה – לכוכבת עולה: זוהר מידן כובשת את המסך

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

החתימה על הצו הנשיאותי מגיעה על רקע כך שמוקדם יותר השבוע, בפעם הראשונה אי פעם, הרשת החברתית טוויטר סימנה שני ציוצים של טראמפ, והצמידה להם אזהרה וקישור למידע נוסף בטענה שמדובר ב"פייק ניוז".

הציוץ שסומן היה זה שבו הזהיר הנשיא את 80 מיליון עוקביו מפני הצבעה דרך הדואר לבחירות לנשיאות 2020, וכתב: "הצבעה בדרך הזו היא לא פחות מאשר הונאה. בדואר, פתקי ההצבעה יזויפו, התיבות יישדדו ויודפסו פתקים שלא כדין". כאן, הוסיפה הרשת לציוץ תווית אזהרה עם סימן קריאה, וצירפה קישור שמוביל את הגולשים לדף שמתאר מדוע טענותיו של טראמפ לא מבוססות.

טוויטר נגד טראמפ
טוויטר נגד טראמפ | צילום: טוויטר

אומנם טוויטר הודיעה כבר בחודש שעבר כי היא מגבירה את המעקב אחר "פייק ניוז", אולם עד כה, כאמור, הרשת לא נקטה בצעדים נגד הנשיא. בתגובה לדברים, האשים טראמפ את טוויטר בהתערבות בבחירות לנשיאות, ואמר כי המדיה "מחניקה את חופש הדיבור לחלוטין. אני, כנשיא, לא אתן לזה לקרות". גם מנהל קמפיין הנשיאות של טראמפ מתח ביקורת על המקרה, וטען כי מה שנעשה זה "הטיה פוליטית ברורה".