בוטל תיק המסמכים המסווגים נגד טראמפ: "מינוי התובע לא חוקתי"

השופטת איילין קאנון מבית המשפט בפלורידה ביטלה את כתב האישום נגד טראמפ בפרשת המסמכים המסווגים - זמן קצר לפני פתיחת הוועידה הרפובליקנית במילווקי. דיווחים: הגג שממנו בוצע הירי לטראמפ בפנסילבניה זוהה כפרצת אבטחה "ימים לפני העצרת"; ניתוח הטלפון הנייד של היורה לא סייע בהבנת המניע

זמן צפייה: 05:36

יומיים אחרי ניסיון ההתנקשות בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במהלך עצרת בחירות בפנסילבניה, ושעות לפני פתיחת הוועידה הרפובליקנית במילווקי - ביטלה הערב (שני) השופטת מבית המשפט בפלורידה, איילין קאנון, שמונתה על-ידי טראמפ בשעתו, את כתב האישום נגדו בפרשת המסמכים המסווגים, בטענה שמינויו של התובע בתיק, ג'ק סמית, היה "לא חוקתי". טראמפ נאשם שהחזיק במסמכים מסווגים שלא חוק.

במקביל, נחשפו היום פרטים חדשים אודות חקירת הירי בטראמפ. ב-NBC דווח כי הגג שממנו בוצע הירי לטראמפ זוהה כפרצת אבטחה "עוד לפני העצרת". בנוסף, דווח ב-CNN כי השירות החשאי לא ביצע סריקה של הבניין שבו שהה היורה תומאס מת'יו קרוקס - והסתמך על כוחות ביטחון מקומיים, ש"כשלו כשלא הציבו כוח" בקרבת המבנה - חרף הוראות הביטחון המקוריות. בשירות החשאי אמרו כי הם "משתפים פעולה באופן מלא עם החקירה".

עוד דווח כי החשוד בירי רכש 50 מחסניות שעות לפני ניסיון ההתנקשות. כמו כן, לפי וול סטריט ג'ורנל, הרשויות בפנסילבניה "איתרו מספר מטעני חבלה" ברכבו של קרוקס - בסמוך למקום העצרת. כמו כן, דווח ב-NBC כי ניתוח הטלפון הנייד של היורה לא סייע בהבנת המניע.

ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ
ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ | צילום: רויטרס
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
הנשיא ביידן מוסר הצהרה לציבור | צילום: רויטרס

בינתיים, כאמור, טראמפ הגיע למילווקי שבוויסקונסין כדי להשתתף בוועידה הרפובליקנית - שבה יוכרז כמועמד הרשמי מטעם המפלגה במרוץ לנשיאות, ולפי דיווח ברשת "פוקס" הוא יכריז גם על סגנו. במהלך הטיסה סיפר טראמפ ל"ניו יורק פוסט" כי "זו הזדמנות לאחד את כל המדינה, ואולי את כל העולם". הוא הוסיף: "הנאום יהיה שונה, בהרבה, ממה שהיה לפני יומיים".

מוקדם יותר היום אמרה ראש השירות החשאי, קימברלי צ'אטל, כי היא "בטוחה" בתוכנית הביטחון לקראת כינוס הוועדה: "עברנו על התוכניות וחיזקנו אותם בשל האירועים בשבת". על פעולות השירות החשאי לאחר ניסיון ההתנקשות אמרה צ'אטל: "פעלנו בזריזות במהלך האירוע, בזמן שצוות הצלפים ניטרל את היורה".

לגבי המשך חקירת ניסיון ההתנקשות אמר ביידן במהלך הצהרה שמסר לציבור מהבית הלבן: "אנחנו עדיין לא יודעים מה היה המניע של היורה, אנחנו לא יודעים מהן דעותיו או השתייכותו הפוליטית, ואנחנו לא יודעים אם הוא קיבל עזרה או תמיכה או יצר קשר עם מישהו אחר. אנשי מקצוע בתחום אכיפת החוק חוקרים את השאלות הללו".

בתוך כך, השופטת בפלורידה איילין קאנון, שמונתה על-ידי טראמפ, דחתה את התיק נגדו בנושא המסמכים המסווגים, כשהיא פוסקת שהמינוי של היועץ שמונה לחקור את העניין מטעם ארה"ב היה לא חוקתי