בגין "המרדה": טראמפ נפסל מלרוץ לנשיאות גם במדינת מיין

הדרמה באשר לכשירותו של הנשיא לשעבר לרוץ שוב לנשיאות נמשכת, ואחרי שבקולורדו פסלו אותו מלהתמודד - גם במיין הודיעו כי הוא לא יוכל להתמודד במדינה לאור מעורבותו במהומות הקפיטול ב-6 בינואר 2021, בהחלטה המבוססת על "איסור המרדה" של התיקון ה-14 לחוקה. טראמפ מתכוון לערער על ההחלטה

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ
הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. ארכיון | צילום: רויטרס

הדרמה באשר לכשירותו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ לרוץ שוב לנשיאות נמשכת, ואחרי שבקולורדו פסלו אותו מלהתמודד - הלילה (שישי) גם מדינת מיין הודיעה כי הוא לא יוכל להתמודד במדינה לאור מעורבותו במהומות הקפיטול ב-6 בינואר 2021, בהחלטה המבוססת על "איסור המרדה" של התיקון ה-14 לחוקה האמריקנית.

שרת החוץ של מיין עיכבה את ההחלטה עד לערעור פוטנציאלי בבית המשפט במדינה, כאשר אנשי הצוות של טראמפ אמרו כי הם מתכוונים להגיש כזה, כפי שהגישו לאחר פסיקת בית המשפט העליון של קולורדו בתחילת החודש.

דונלד טראמפ בעצרת בחירות ברינו, נבאדה
דונלד טראמפ בעצרת בחירות ברינו, נבאדה | צילום: רויטרס

התיקון ה-14 בחוקה האמריקנית הועבר לאחר מלחמת האזרחים, וסעיף 3 נועד למנוע ממורדי מדינות הדרום מלחזור לתפקידים ממשלתיים קודמים ברגע שהמדינות שלהן יחזרו לאיחוד. הפסיקה ההיסטורית בקולורדו ביטלה החלטה קודמת של שופט מקולורדו בנושא, שקבע כי איסור המרד של התיקון ה-14 לא חל על נשיאים מכיוון שהסעיף לא מזכיר אותם במפורש.