חשד בארה"ב: טראמפ הסתיר מסמכים מסווגים נוספים

בכירים במשרד המשפטים האמריקני טוענים כי הנשיא לשעבר עשוי היה להחזיק בחומרים מסווגים נוספים באחוזת "מאר-א-לאגו" שבפלורידה, בחדרים בהם "נאסר במפורש" על ה-FBI לחפש, ומסמכים נוספים שלטענתם "הוסתרו והוסרו"

סוכני FBI פשטו על אחוזתו של טראמפ בפלורידה: "פרצו לי לכספת"
דונלד טראמפ על רקע אחוזת "מאר-א-לאגו" | צילום: רויטרס

בכירים במשרד המשפטים האמריקני טוענים כי ייתכן שהנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, הסתיר מסמכים נוספים שלא אותרו בחיפוש ה-FBI באחוזתו "מאר-א-לאגו" בפלורידה בחודש יוני האחרון. בתביעה של 54 עמודים שהוגשה לבית המשפט ונחשפה אמש (שלישי), טען משרד המשפטים כי "כנראה שננקטו מאמצים כדי לבלום את החקירה". הדיון בנושא צפוי להיערך מחר.

משרד המשפטים טען כי "נאסר במפורש" על סוכנים לחפש בחדר האחסון באחוזה, ועל פי הגורמים, מסמכים אחרים כנראה "הוסתרו והוסרו". ראש המודיעין הנגדי של משרד המשפטים, ג'יי בראט, אמר כי ה-FBI הצליח לשחזר מספר מסמכים מסווגים שצוותו של טראמפ לא מסר, למרות בקשות קודמות.

הנשיא לשעבר, דונאלד טראמפ
נשיא ארה''ב לשעבר, דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

"העובדה שה-FBI, תוך שעות ספורות, מצא כפליים מסמכים עם סימוני סיווג מאשר 'החיפוש החרוץ' שהיו ליועץ המשפטי של הנשיא לשעבר ונציגים אחרים שבועות לבצע, מטיל ספק במידת שיתוף הפעולה בעניין זה", אמר.

כאמור, במסגרת פשיטת ה-FBI על אחוזתו של הנשיא לשעבר, נמצאו למעלה מ-300 מסמכים מסווגים, ביניהם חומרים של סוכנות הביון המרכזית ה-CIA, הסוכנות לביטחון לאומי ה-NSA וגם של הבולשת הפדרלית ה-FBI.

אחוזת ה''מאר-א-לאגו'' שבבעלות הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, פלורידה
אחוזת ה''מאר-א-לאגו'' שבבעלות הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, פלורידה | צילום: רויטרס

העיתון דיווח כי בחודש ינואר האחרון, הארכיון הלאומי של ארצות הברית מצא באחוזת ה"מאר-א-לאגו" למעלה מ-150 מסמכים מסווגים, בעוד שבחודש יוני כמה ממקורביו של הנשיא לשעבר העבירו "סט" נוסף של מסמכים מסווגים. הפעימה האחרונה בה נמצאו ונלקחו מסמכים מסווגים מאחוזתו של טראמפ - הייתה בפשיטת ה-FBI על אחוזתו ב-8 באוגוסט.