מחשש לזיופים בהצבעה בדואר: טראמפ קורא לדחות את הבחירות

נשיא ארה"ב העלה את האפשרות לדחות את הבחירות לנשיאות 2020 "עד שאנשים יוכלו להצביע בצורה ראויה ובטוחה", וטען כי אם השיטה תונחל - "2020 תהיה השנה עם הבחירות הכי לא מדוייקות בהיסטוריה"

זמן צפייה: 01:30

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קרא היום (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו לדחות את הבחירות לנשיאות שצפויות להתקיים בנובמבר - מחשש לזיופים בהצבעה באמצעות הדואר. כיום נהוג שרק מי שנבצר ממנו להגיע יכול להצביע בשיטה הזו, אך כעת בגלל התפשטות הנגיף ייתכן שהשיטחה תונחל לכלל.

"הצבעה בדואר כבר מוכיחה שהיא אסון קטסטרופלי", כתב טראמפ. "הדמוקרטים מדברים על התערבות זרה בבחירות, אבל הם יודעים שהצבעה בדואר זו דרך קלה להתערבויות זרות".

עוד ציין הנשיא כי בשיטה הזו - "2020 תהיה השנה עם הבחירות הכי לא מדויקות ומלאות רמאות בהיסטוריה. זו תהיה מבוכה גדולה לארה"ב. לדחות את הבחירות עד שאנשים יוכלו להצביע בצורה ראויה ובטוחה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

100 ימים לבחירות בארה"ב: האם הקורונה תכריע את טראמפ?

נשף המסכות של טראמפ: "עטיית מסכה היא מעשה פטריוטי"

ברקע משבר הקורונה: האם טראמפ יפרוש מהמרוץ לנשיאות ארה"ב?

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ | צילום: רויטרס

במקביל, היום פורסם כי הכלכלה האמריקנית התכווצה בכמעט 33% ברבעון השני של 2020, דבר שמעמיד את טראמפ בעמדה בעייתית לקראת הבחירות.

הפופולריות של טראמפ נתמכה בידי כלכלה חזקה בצורה יוצאת דופן, אבל מגפת הקורונה, הדרך שבה הממשל ניהל את המשבר והמכה הכלכלית החריפה בעקבות כך, גרמו כולם לקמפיין טראמפ להיכנס למגננה.

יריבו מהמפלגה הדמוקרטית, ג'ו ביידן, תואר על ידי הקמפיין של טראמפ כחלש, סנילי ומנומנם, אבל בינתיים הסקרים טוענים שהוא פייבוריט לניצחון, עם או בלי הגיוס של הנשיא האמריקני לשעבר ברק אובמה לקמפיין.

מסע הבחירות הזה יהיה יוצא דופן. לא יהיו הרבה עצרות גדולות, הלחם והחמאה של קמפיין טראמפ, וגם הוועידות המפלגתיות לא יתקיימו כסדרן. יש עוד מהלך אחד בקנה שצפוי בקרוב מאוד, מינוי מועמדת לסגנית נשיא של ביידן וכן, זו תהיה אישה בוודאות. אם לפני ארבע שנים באותו תאריך נהנתה המועמדת לנשיאות דאז הילרי קלינטון מפער של אחוזים בודדים, ביידן מחזיק זה זמן רב בפער רחב.

אבל מי שמספיד את טראמפ עושה טעות מרה. הרי הוא הוכיח ב-2016 שהוא יכול לעשות את הלא ייאמן. יש לו קצת יותר משלושה חודשים להפוך את המגמה ובקרוב יהיו העימותים עם מועמד שנתפס עד כה כחלש רטורית מול טראמפ. כמו כן, הכלל הוא שנשיא מכהן הוא תמיד הפייבוריט לניצחון בבחירות השניות. האם זה עדיין נכון לדונלד טראמפ אחרי הקורונה והמשבר הכלכלי?