כרוב תמורת סיגריות: תושבי העיר הסינית שבסגר סוחרים בשביל מזון

לאחר ש-13 מיליון תושבי העיר שיאן נכנסו לסגר שנכפה עליהם ע"י הממשלה הסינית עקב התפרצות נקודתית של קורונה, תושבים רבים שסובלים ממחסור במוצרי מזון החלו לסחור עם שכניהם - למשל נוזל למדיח כלים תמורת תפוחים ומשחקי וידאו עבור מנת נודלס

סחר בטובין תמורת מזון
סחר בטובין תמורת מזון | צילום: WEIBO

לאחר ש-13 מיליון סינים תושבי העיר שיאן נכנסו לסגר עקב התפרצות מגפת הקורונה יעקב מחסור חמור במזון שנוצר בעקבותיו, תושבי העיר החלו לסחור במוצרים עם שכניהם תמורת מוצרי מזון. לפי רשתות חברתיות בסין, התושבים סחרו בחפיסות סיגריות תמורת כרוב, נוזל למדיח כלים תמורת שק תפוחים וקונסולת נינטנדו סוויץ' תמורת מנת נודלס.

במסגרת הסגר שהוטל על תושבי העיר שיאן, הם אינם מורשים לצאת מבתיהם. במקביל, תושבים רבים החלו להתלונן לרשויות על מחסור במזון, זאת למרות שהרשויות מספקות אוכל למשפחות בעיר, אך חלק טוענים כי עדיין לא קיבלו דבר. כזכור, העיר נמצאת בסגר מוחלט מאז ה-23 בדצמבר 2021.

עובדי משרד הבריאות הסיני בשיאן
עובדי משרד הבריאות הסיני בשיאן | צילום: רויטרס

"אנשים מחליפים דברים עם שכניהם כי אין יותר מה להכניס לפה, כמו בחברה פרימיטיבית", אמר אחד מתושבי העיר לכלי החדשות, והוסיף: "תושב נוסף העיר רוצה להחליף את הטלופן שלו או הטאבלט תמורת שקית אורז. התושבים חסרי אונים".

במסגרת הסגר שהוטל על העיר עקב גילויים של פחות מ-200 מאומתים לנגיף, הופסקו בעיר שירותי האוטובוסים, מוניות ורכבי השכרה וכל מי שמעוניין לצאת מהעיר צריך להציג בדיקה שלילית ואף לקבל אישור ממקום העבודה. רכבי משטרה נפרסו ביציאות בכבישים המהירים כדי למנוע מאנשים לעזוב את העיר. גם תנועת המטוסים משיאן ואליה בוטלו.