אוגנדה: טסה לראות גורילות, נחטפה באיומי נשק ושוחררה אחר שבוע

קימברלי סו אנדיקוט חלמה לנסוע למדינה האפריקנית כדי לראות גורילות, אך החלום הפך לסיוט כשכנופיה מקומית חטפה אותה ואת המדריך שלה, ודרשה חצי מיליון דולר למען שחרורם

קימברלי סו אנדיקוט, תיירת אמריקנית שנחטפה באוגנדה יחד עם מדריך טיולים מקומי בשבוע שעבר, חולצה אתמול (ראשון) בבטחה על ידי כוחות הביטחון המקומיים.

אנדיקוט, תושבת קליפורניה, חלמה לצאת לטיול באוגנדה כדי לראות גורילות בסביבתן הטבעית. החלום הפך לסיוט בשבוע שעבר כשאנדיקוט ומדריך הטיולים שלה נחטפו באיומי אקדח בפארק הלאומי באוגנדה, על ידי מקומיים שהשתמשו מאוחר יותר בטלפונים של החטופים כדי לדרוש עבורם כופר. חברתה של אנדיקוט סיפרה על התרגשותה לקראת הנסיעה: "כשהיינו נפגשות היא הזכירה שאחד החלומות שלה הוא לנסוע לראות גורילות. כששמעתי שנחטפה, זה היה כמו אגרוף לבטן".

לפי משטרת אוגנדה, הכנופייה החמושה דרשה כופר בשווי חצי מיליון דולרים עבור שחרורם באמצעות הטלפונים של הקורבנות. המשטרה אמרה להם כי אין בכוונתם לשלם, אך ממקור נמסר לרשת CNN שלבסוף שולם כפור עבור שחרורם. המקור הוסיף שהשחרור בוצע בצורה שקטה.

הפארק הלאומי המלכה אליזבת שבאוגנדה -ארכיון
הפארק הלאומי המלכה אליזבת שבאוגנדה -ארכיון | צילום: getty images

השניים שוחררו ללא פגע מקונגו, שגובלת בפארק הלאומי באוגנדה בו טיילו השניים. לפי המשטרה, באותו אירוע נחטפו ארבעה אנשים נוספים ששוחררו מוקדם יותר. דובר המשטרה הוסיף כי "כשרשויות החוק הגיעו למקום החוטפים נמלטו מהמקום". בכיר אמריקני הוסיף שארה"ב סיפקה תמיכה לכוחות באוגנדה, שכללה מודיעין, אמצעי מעקב, סיורים וכד'. אתמול, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישר על שחרור השניים בחשבון הטוויטר שלו.

נשיא אוגנדה יוורי מוסווני התייחס גם הוא למקרה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אתמול בערב בכירים במערכת הביטחון עדכנו אותי על חילוץ התיירת האמריקנית קימברלי אנדיקוט והמדריך שלה, שנחטפו על ידי פושעים בפארק הלאומי קווין אליזבת. אנחנו נתמודד עם כנופיות הפושעים הבודדות הללו. עם זאת, אני רוצה להבטיח למדינה ולתיירים שאוגנדה היא בטוחה ושאנחנו נמשיך לשפר את הבטיחות בפארקים. בואו להינות מפנינת אפריקה".