אושר המינוי: טום ניידס הוא שגריר ארה"ב החדש בישראל

הסנאט אישר את מינוי הדיפלומט היהודי ממינסוטה, שנמצא בשירות הציבור יותר מ-30 שנה. הוא כיהן בעבר כסגן מזכיר המדינה לענייני ניהול ומשאבים. "חשוב לו מאוד לחזק את היחסים בין המדינות"

זמן צפייה: 00:36

הסנאט אישר הלילה (חמישי) את מינויו של טום ניידס לשגריר ארצות הברית הבא בישראל. אישור זה מגיע לאחר שהנשיא ג'ו ביידן מינה אותו לתפקיד ביוני האחרון. מנויו של ניידס היה בין עשרות תפקידים במחלקת המדינה שסנאטורים רפובליקנים חסמו את האישור המהיר שלהם. הלילה הצליחו הדמוקרטים לגבור על החסימה ולאשר את המינוי, לאחר שאמש ניסיון כזה לתפקיד אחר כשל.

מנהיג הרוב הסנאט, צ'אק שומר אמר כי לניידס "חשוב מאוד לחזק את יחסי ישראל ארצות הברית, לכן זהו יום טוב ליחסים הללו. אני שמח שהחסימה של הרפובליקנים על התפקיד הוסרה. אני מכיר אותו שנים רבות, הוא מתאים בדיוק לתפקיד".

ניידס, נולד בשנת 1961 למשפחה יהודית במיניסוטה, והחל את שליחותו הציבורית בשנת 1986 בוושינגטון כשעבד בשביל נציג בית הנבחרים הדמוקרטי טוני קולו. במהלך כהונתו של ביל קלינטון הוא שירת כראש הצוות של נציב הסחר של ארצות הברית, מיקי קנטור, ובזמן כהונתו של אובמה שירות כסגן מזכיר המדינה לענייני ניהול ומשאבים תחת הילארי קלינטון.