בעקבות שינוי מקום הייצור: "טובלרון" תיפרד מהסמל המסחרי

החברה האמריקנית שמייצרת את חטיפי השוקולד האהובים תאלץ להסיר את האייקון המציג את הר מטרהורן שמתנוסס על האריזה. הסיבה לכך היא העברתו של חלק מהייצור לסלובקיה - והאיסור בחוק השווייצרי על סימון מוצרים בסמלים הקשורים למדינה במוצרים המיוצרים מחוץ לגבולותיה

זמן צפייה: 00:58

אין אחד שלא מכיר את חטיף השוקולד "טובלרון" ואת האריזה הצהובה והאייקונית שלו, שמציגה איור של הר מטרהורן הממוקם בגבול שווייץ-איטליה, אך מתברר כי כעת החברה תאלץ להיפרד מהסמל המסחרי שלה, כך דווח הבוקר (שני) ב"גרדיאן" הבריטי.

לפי הדיווח, חברת "מונדלז", היצרנית האמריקנית של החטיף, עתידה להוריד את האיור של ההר המפורסם המוטבע על האריזה ולהחליפו באיור אחר. הסיבה לכך היא שחלק מהייצור של השוקולד האהוב יוצא מחוץ לשווייץ לטובת ייצור בסלובקיה, והחקיקה השווייצרית לא מאפשרת שימוש בסמלים וכיתובים הקשורים למדינה במוצרים המיוצרים מחוץ לגבולותיה.

הר מטרהורן ופסגתו המשוננת הוא אחד הסמלים המזוהים ביותר עם שווייץ, וב-2017 חוקק במדינה "חוק השווייצריות" הקובע כי לא ניתן להשתמש בתווית "יוצר בשווייץ" או בכל אייקונגרפיה אחרת שמקושרת למדינה כדי לסמן מוצר כלשהו, מבלי שייצורו יבוצע במלואו בתוך גבולותיה.

הר מטרהורן בשווייץ
הר מטרהורן בשווייץ | צילום: שאטרסטוק

הרקע לחקיקה הזו הוא העובדה שמוצרים המקושרים לשווייץ הם יקרים בהרבה מהרגיל (כ-20% עד 50% יותר), והחוק מחזק את יוקרתם של המוצרים אלו ואינו מאפשר את זילותם. החקיקה קובעת בפירוט את הפרמטרים שמגדירים מוצר כ"שווייצרי", ומוחלת גם על טובין אחרים שמיובאים תדיר מהמדינה כמו שעונים.

"העיצוב החדש של האריזה יציג לוגו הררי, מודרני ויעיל שמתיישר עם האסתטיקה הגיאומטרית והמשולשת שלנו", מסרו מחברת "מונדלז" לעיתון השווייצרי "ארגואר צייטונג". על אריזות השוקולד יהיה כתוב מעכשיו "נוסד בשווייץ" ולא "מיוצר בשווייץ".