סערת "סרטון הנשיקה" של הדלאי לאמה - וההתנצלות • צפו

סרטון שנפוץ ברשת מציג את המנהיג הרוחני בן ה-87 באירוע רב משתתפים, כשהוא מבקש מילד צעיר לנשק אותו בפיו ו"למצוץ את לשונו". מטעם הדלאי לאמה נמסר כי "הוד קודשתו מרבה להקניט אנשים שהוא פוגש בתמימות ושובבות". את ארגוני זכויות הילד בהודו זה לא שכנע

דלאי לאמה ה-14
הסרטון שעורר סערה: דלאי לאמה מנשק ילד | צילום: מן היוטיוב

הדלאי לאמה התנצל אתמול (שני) לאחר שסרטון שבו הוא נראה מנשק ילד על השפתיים ומבקש ממנו "למצוץ את הלשון" הפך לוויראלי. משרדו של המנהיג הרוחני מסר בהצהרה רשמית כי "הוד קודשתו מרבה להקניט אנשים שהוא פוגש בתמימות ושובבות".

הדלאי לאמה הנוכחי, טנזין גיאטסו, הוא הדמות הבודהיסטית הידועה ביותר בעולם. התקרית התרחשה באירוע שנערך בחודש פברואר השנה בעיר דרמאסלה בצפון הודו, המשמשת כמקום משכנה הקבוע של הממשלה הגולה הטיבטית - מדינה שנכבשה על ידי הרפובליקה הסינית בשנת 1951.

בסרטון שעורר סערה ברשתות החברתיות ניתן לראות את הילד הצעיר מתקרב לדלאי לאמה ושואל: "האם אפשר לחבק אותך?". בתגובה, המנהיג הרוחני בן ה-87 הזמין את הילד לבמה, מצביע על לחיו ואמר: "קודם כל כאן".

לאחר מכן הדלאי לאמה הצביע על שפתיו ואומר: "אני חושב שכדאי שתנשק אותי גם כאן". כשהילד רוכן אליו, הוא משך את סנטרו ונישק אותו על פיו. לאחר מכן אמר: "ותמצוץ לי את הלשון".

בתגובה על התקרית, אמר דובר אחד הארגונים לזכויות הילד בדלהי בריאיון ל-CNN כי הוא מגנה "כל צורה של התעללות בילדים". "יש הטוענים כי הצגת הלשון היא מנהג רווח לתרבות הטיבטית, אבל הסרטון הזה בהחלט לא עוסק בשום ביטוי תרבותי, וגם אם כן -  ביטויים תרבותיים כאלה אינם מקובלים".

הדלי לאמה
הדלי לאמה | צילום: רויטרס

זו אינה הפעם הראשונה שהדלאי לאמה מעורר מחלוקת בשנים האחרונות. ב-2019 הוא התנצל לאחר שאמר כי אישה תוכל לרשת את מעמדו רק אם תהיה "מושכת יותר".