הווירוס מתפשט: אדם שנסע מסין לארה"ב אובחן כחולה בנגיף החדש

ברקע העלייה במספר החולים באסיה, משרד הבריאות האמריקני דיווח על אדם חולה בנגיף החדש ממשפחת "קורונה" שהגיע מסין לסיאטל שבוושינגטון. זהו המקרה הראשון בארצות הברית

זמן צפייה: 02:29

משרד הבריאות האמריקני דיווח הערב (שלישי) על חולה ראשון בנגיף החדש ששייך למשפחת "קורונה" שתקף את סין. על פי הודעת המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, החולה הגיע לסיאטל, שבוושינגטון ומצבו יציב. ככל הנראה החולה הגיעה לארצות הברית לפני שהחלו הבדיקות לאיתור נוסעים הנגועים במחלה בשדות התעופה במדינה.

מוקדם יותר היום הודיעה ממשלת בייג'ינג כי עד כה אובחנו 291 מקרים של הנגיף המסתורי בסין. הנגיף גורם לדלקת ריאות קשה שעלולה להיות קטלנית, ועד כה מתו שישה בני אדם מהמחלה. הרשויות במדינה הודיעו כי בפעם הראשונה מדובר בנגיף שעובר מאדם לאדם. הוא התגלה לראשונה בעיר ווהאן בתחילת החודש, והחל להתפשט אל מחוץ לגבולותיה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המחלה המסתורית בסין: עד כה אובחנו 291 מקרים של הנגיף

הנאשם מספר 1: החל משפטו של הנשיא טראמפ בסנאט

שורדת גטו ורשה בביקורת על הממשלה: "יש ניצולי שואה עניים"

אנשים עוטים מסכות ברכבת בסין
אנשים עוטים מסכות ברכבת בסין | צילום: רויטרס

מקרים ראשונים אובחנו בימים האחרונים גם בתאילנד, יפן וקוריאה הדרומית. ארגון הבריאות העולמי שוקל להכריז על מצב חירום בין-לאומי בשל התפשטות המחלה, ומחר תיערך פגישה שבה ייקבעו צעדי הפעולה העתידיים.

כאמור, בהנחיית משרד הבריאות האמריקני, החלו בימים האחרונים לערוך בדיקות לאיתור נוסעים נגועים בשדות תעופה במדינה. מדובר בהנחיה חריגה של המרכז לבקרת מחלות – הפעם האחרונה שבה הונחו שדות תעופה לבדוק נוסעים הנכנסים למדינה הייתה ב-2014, עם התפרצות נגיף האבולה, וב-2003 עם התפרצות הסארס.

נוסעים עוטים מסכות בשדה התעופה בשאנגחאי שבסין
נוסעים עוטים מסכות בשדה התעופה בשאנגחאי שבסין | צילום: רויטרס

תפוצת המחלה צפויה להתרחב לקראת ראש השנה הסיני שייחגג השבוע – שבמהלכו יטוסו אזרחים סינים רבים לחופשה – ועלולים לשאת עמם את הנגיף למדינות רבות נוספות. על פי הערכות, כשבעה מיליון סינים צפויים לטוס לחופשה מחוץ למדינה בעונת החגים הנוכחית. "אני מאמין שהתיירים הסיניים יביאו את הנגיף למדינות רבות באסיה", אמר לרשת CNN פרופ' דיוויד הו שו-צ'אנג, מומחה למחלות ריאה באוניברסיטת הונג קונג.