הושלמה הנסיגה מאפגניסטן - הטאליבן השתלט על נמל התעופה בקאבול

לאחר 20 שנה - החייל האמריקני האחרון עזב את הבירה האפגנית, עם זאת נשארו מאות אזרחי ארה"ב שלא הספיקו להתפנות. בינתיים, הארגון האיסלאמיסטי השתלט על המתקנים שהשאירו צבאות העולם מאחור

זמן צפייה: 04:36

כוחות הצבא האמריקני השלימו הבוקר (שלישי) את נסיגת הכוחות משטח אפגניסטן, ושמו קץ ל-20 שנה של נוכחות באזור. לדברי מפקד פיקוד המרכז, קנת' מקנזי, פונו יותר מ-6,000 אמריקנים, אך נותרו 250 אזרחים נוספים שהצבא לא הספיק להגיע אליהם.

לאחר עזיבת הכוחות, השתלט ארגון הטאליבן על נמל התעופה בבירה קאבול, ועל מתקנים נוספים שהשאירו צבאות העולם מאחור. אם זאת, מקור בארגון הביע מסר מדאיג לפיו אנשי דאעש חדרו לשורות הארגון כך שלא ניתן לזהות אותם. לטענת הגורם, הדבר הולך להקשות על השלטון החדש.

חיילים אמריקנים בשדה התעופה קאבול
חיילים אמריקנים בשדה התעופה קאבול | צילום: רויטרס

החיל האמריקני האחרון על אדמת אפגניסטן
החיל האמריקני האחרון על אדמת אפגניסטן | צילום: רויטרס

בתוך כך, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן אמר כי שגרירות ארצות הברית בקאבול תמשיך לפעול בעירה הבירה ודיפלומטים שיוצאו לאפגניסטן יעבדו מקטאר. לדברי בלינקן, "פרק חדש של ההתקשרות של אמריקה עם אפגניסטן התחיל כעת".

כזכור, הכוחות האמריקנים השתלטו על המדינה האיסלאמית לאחרי פיגועי ה-11 בספטמבר ופתחו במלחמה מול ארגון הטרור אל קעידה. זאת, במטרה להפיל את שלטון הטאליבן והטרור באזור. לאחר הפלת השלטון, נוצרה מנהיגות חדשה שניסתה לייצב את המדינה ולבסס בה משטר דמוקרטי עם צבא חזק שיעמוד מול ארגוני הטרור השונים. מלחמת ארצות הברית - אפגניסטן הסתיימה בשנת 2014 ומאז הכוחות האמריקנים נשארו במדינה לצורך הדרכה וייעוץ.

Celebratory gunfire #Kabulairport #Afghanistan pic.twitter.com/behl9ZRPU0

— lyse doucet (@bbclysedoucet) August 30, 2021