14 תינוקות כל שנייה: משבר הילודה במצרים שמאיים על המדינה

האוכלוסייה בשכנה מדרום התרחבה בעשור האחרון בכ-20 מיליון תושבים, וכיום חיים בה 103 מיליון איש. לפי הערכות, תוך פחות מ-30 שנה המספר יכפיל את עצמו. בינתיים, החוב הלאומי רק גדל

זמן צפייה: 04:23

האוכלוסייה במצרים ממשיכה לגדול והחשש במדינה הוא כי החוב הלאומי יגדל עוד יותר יחד עם ההוצאות והסובסידיות. לפי הנתונים, מספר התושבים חצה את ה-100 מיליון ועומד על יותר מ-103 מיליון תושבים, לאחר שבעשור האחרון נוספו כ-20 מיליון תושבים.

לפי משרד התכנון המצרי, בכל שנייה נולדים במדינה 14 תינוקות וההערכה היא שעד 2050 האוכלוסייה תגדל עד כ-194 מיליון איש - פי שניים מהכמות של היום. נשיא המדינה, עבד אל-פתאח א-סיסי, מנסה להגביל את היילודה ופתח בקמפיין לציבור בקריאה שלא יביאו יותר משני ילדים. בנוסף, הוא מעביר מסרים דומים דרך המופתי של מצרים שמדבר בדרשותיו על הצורך להגביל את היילודה והדבר נעשה עוד בימי הנביא מוחמד.

ילדים במצרים
ילדים במצרים | צילום: רויטרס

נוסף על המלחמה הפנימית, הנשיא המצרי מתמודד עם בעיה מבחוץ שעלולה להתפתח בקרוב לכדי מלחמה של ממש. שכנתה של מצרים, אתיופיה, בונה בימים אלו סכר על נהר הנילוס המשותף למדינות. הסכר מאיים על זרימת המים למצרים בכך שהוא ימנע מכמויות מים להגיע אל שטחה של המדינה שגם עכשיו נתקלת בקשיים בנושא. עד כה, א-סיסי שולח איומים לאתיופיה אך אין שינוי בגזרה שעלולה להתפתח בקרוב.