"אוכל 12 קערות מזון ביום": הכלב הגבוה בעולם - דני ענק בשם זאוס

בן השנתיים מטקסס הולך על ארבע אבל מתנשא לגובה של 1.045 מטרים, נתון המציב אותו כשיאן גינס בתור הכלב הארוך ביותר שעודנו בחיים. "הוא זולל את כול מה שנשאר על השיש במטבח"

הכלב זאוס - הגבוה ביותר בעולם
הכלב זאוס - הגבוה ביותר בעולם | צילום: מתוך טוויטר

בגובה של 1.045 מטרים, דני ענק בן שנתיים מטקסס שבארצות הברית העונה לשם זאוס, הוכתר אתמול (שבת) באופן רשמי כשיאן גינס העולמי, בתור הכלב ממין זכר הגבוה ביותר שעודנו בחיים.

בעליו של זאוס, בריטני דייויס מטקסס, סיפרה כי הוא אוכל הרבה מאוד אוכל - אבל הפינוק האהוב עליו הוא דווקא קוביות קרח. לדבריה, הכלב לא הפסיק לגדול מאז שניתן לה בידי חברו של אחיה, בגיל שמונה שבועות. "הוא אוכל 12 קערות מזון ביום וזולל את כול מה שנשאר על השיש במטבח".

הכלב זאוס - הגבוה ביותר בעולם
הכלב זאוס - הגבוה ביותר בעולם | צילום: מתוך טוויטר

דיוויס, שמחזיקה בעוד שלושה כלבים מגזע רועה אוסטרלי ננסי וגם חתול, סיפרה כי לזאוס ולחתול יש הבנה הדדית שעליהם להתרחק זה מזה, וכי זאוס זכה לתהילה מקומית אדירה בשל גודלו הרב, שמושך תשומת לב. בנוסף, אמרה דיוויס כי העלות של האכלת כלב כה מסיבי היא גדולה, והיא סיפרה שמדי פעם הוא גם נהנה מלאכול ביצה מטוגנת.

לדבריה, זאוס מרגיש לה ממש כמו אדם נוסף בדירה, ולעתים קרובות הוא אף מנצל את גובהו הרב למען עשיית תכסיסים ומעשי קונדס: "הוא אוהב מאוד לגנוב את המוצץ של התינוק שלי מהשיש".

הכלב זאוס - הגבוה ביותר בעולם
הכלב זאוס - הגבוה ביותר בעולם | צילום: מתוך טוויטר

השיאן שקדם לזאוס היה כלב אחר שענה לשם זאוס גם הוא, והגיע ממישיגן. הוא התנשא לגובה של יותר משני מטרים כשעמד על רגליו האחוריות עד למותו ב-2014. באופן כללי, לכלבים מגזע דני ענק יש אורך חיים קצר יותר מאשר לכלבים אחרים בממוצע, בשל גודלם העצום. במקור הם גודלו על ידי בני אדם לטובת ציד חזירים והגנה על נשים שרכבו בכרכרות.