מורה מהמעון בו אירע הטבח בתאילנד: "הילדים ישנו במהלך הירי"

בממלכה הדרום-מזרח אסיאתית מתקשים לעכל את האירוע הקשה בו נהרגו 38 בני אדם, בהם 22 ילדים: "התחחנתי בפניו שיפסיק, אבל ראיתי אותו טוען כדור", סיפרה המורה, "החלטנו לברוח מהחלון". מנהיגים בעולם הגיבו, וראש ממשלת אוסטרליה אמר: "בלתי אפשרי להבין את שברון הלב"

זמן צפייה: 01:59

בתאילנד מתקשים לעכל את הטבח שהתרחש במעון ילדים במחוז נונג בואה למפו שבצפון המדינה מוקדם יותר היום (חמישי), בו שוטר לשעבר פתח בירי חסר הבחנה והרג לפחות 38 בני אדם, ביניהם 22 ילדים. מורה שמלמדת במעון ושהתה בו בזמן האירוע סיפרה לערוץ מקומי כי הילדים ישנו לפני שהתחיל האירוע - והוסיפה כי הירי החל כבר בחנייה.

"התחחנתי בפניו שיפסיק", סיפרה המורה", "אבל ראיתי אותו טוען כדור, אז התחלתי לרוץ חזרה למבנה וסגרתי את הדלת. החלטנו לברוח מהחלון".  מורה אחרת סיפרה שאחרי ששמעה את הירי בפעם הראשונה היא חשבה שמדובר בזיקוקים, אך לאחר מכן ראתה דרך החלון אדם שכוב על הריצפה ואת היורה טוען את הרובה שלו. המורה הוסיפה כי בזמן הטבח שהו במעון כ-24 ילדים, פחות מהכמות הרגילה שנמצאת שם בדרך כלל.

ראש ממשלת תאילנד, פריות צ'אן אוצ'ה, התייחס לטרגדיה בחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "הוריתי למפקד המשטרה וכל הגורמים הרלוונטיים להגיע בדחיפות לאזור הטבח ולהעניק עזרה לכל הנפגעים".

האירוע המזעזע הביא לתגובות מסביב לעולם. ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי אמר: "בלתי אפשרי להבין את שברון הלב. כל האוסטרלים שולחים אהבה ותנחומים". ראש ממשלת בריטניה ליז טראס אמרה שהיא "מזועזעת" מהמקרה, והוסיפה כי מדינתה עומדת לצד אזרחי תאילנד בזמן הנוראי הזה.

מעון הילדים בתאילנד בו אירע הטבח
מעון הילדים בתאילנד בו אירע הטבח | צילום: רויטרס

מעון הילדים בו התרחש הטבח בתאילנד
מעון הילדים בו התרחש הטבח בתאילנד | צילום: רויטרס

כזכור, היורה, בן 34, היה שוטר בעברו בדרגת לוטננט קולונל (מקבילה לדרגת סגן אלוף), והשתחרר בשנה שעברה מסיבה הקשורה לשימוש בסמים. לפי הדיווחים, כשסיים את מסע הטבח, נמלט הרוצח מהמקום ברכב, ואז הרג גם את אשתו ובנו ושם קץ לחייו. לא ברור אם היורה ומשפחתו נמנים עם מניין ההרוגים.

מוקדם יותר מסרה המשטרה המקומית כי מתנהל מצוד אחר היורה, שהיה חמוש ברובה ציד, אקדח וסכין. דובר הממשלה התאילנדית אמר כי ראש הממשלה פריות צ'אן-אוצ'ה הפציר ברשויות לתפוס את היורה. מאוחר יותר, רה"מ הביע את תנחומיו בפני משפחות הקורבנות.

מבצע הטבח במעון בתאילנד עם אשתו, בתמונה מעברו במשטרה
מבצע הטבח במעון בתאילנד עם אשתו, בתמונה מעברו במשטרה

"האיש ירה לראשונה בארבעה או חמישה עובדים, כולל מורה שהייתה בחודש השמיני להריונה", טענה בכירת המחוז בו התרחש הירי, "בהתחלה אנשים חשבו שזה זיקוקים". בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות ניתן לראות גופות של ילדים השוכבים בשלוליות דם.

אירועי ירי המוני בתאילנד נחשבים לנדירים, והאחרון שבהם אירע בשנת 2020, כאשר חייל הרג לפחות 29 בני אדם ופצע 57 נוספים בארבע זירות ירי שונות. יצוין כי שיעור האוכלוסייה המחזיקה בנשק בתאילנד, בה חוקי נשק נוקשים, גבוה בהשוואה למדינות אחרות בדרום-מזרח אסיה, אם כי הנתונים הרשמיים שמתפרסמים על ידי ממשלת תאילנד אינם כוללים את כלי הנשק הבלתי החוקיים שהוברחו למדינה, שלפי ההערכות מספרם גבוה מאוד.