תאילנד: שר הבריאות הבטיח לחלק מיליון שתילי קנאביס לאזרחים

בעקבות חוק חדש שייכנס לתוקפו בקרוב, ויאפשר גידול ברישיון של צמחי קנאביס בבתים לצורך שימוש רפואי, השר הבטיח כי הממשלה תחלק מיליון שתילים למשקי בית במדינה. בשנים האחרונות תאילנד הפכה למדינה המתקדמת ביותר באזורה בחוקי קנאביס

File Photo: An Employee Puts Down An Eighth Of Marijuana After Letting A Customer Smell It Outside The Magnolia Cannabis Lounge In Oakland
צנצנות עם קנאביס בארה"ב | צילום: רויטרס

שר הבריאות התאילנדי אנוטין צ'רנווירקול כתב ביום ראשון השבוע בחשבון הפייסבוק שלו כי הממשלה התאילנדית תחלק מיליון שתילי קנאביס למשקי בית במדינה ביוני הקרוב, כדי לכבוד חוק חדש שיאפשר לאזרחים לגדל קנאביס בבית.

כוונת שר הבריאות היא שהצמח יגודל כגידול ביתי. החוק החדש, שייכנס לתוקפו ב-9 ביוני, יאפשר לכל מי שרוצה לגדל קנאביס בביתו בכפוף להודעה לרשויות, אך השימוש צריך להיות רפואי בלבד. בנוסף, לא ניתן יהיה למכור או לקנות את התוצרים ללא רישיון.

המהלך נועד לקדם את התוכנית של המדינה להפיק רווחים מגידול קנאביס. כשליש מכוח העבודה בתאילנד מורכב מחקלאים, ובאזור בעולם בו מונהגים עונשים קשים על שימוש בלתי חוקי בסמים, תאילנד הפכה ב-2018 למדינה הראשונה בדרום-מזרח אסיה שמתירה קנאביס לשימוש רפואי ומחקרי.

הממלכה האסיאתית רופפה את חוקיה בשנים האחרונות סביב מריחואנה. חברות נשקאות וקוסמטיקה החלו בשנה שעברה להשתמש ב-CBD, הרכיב בקנאביס שאינו פסיכואקטיבי, לאחר שאושר בחוק. יזמית בתחום הקנאביס סיפרה לרשת CNN כי עדיין נדרש רישיון כדי לצרוך קנאביס הוא ניתן רק לשימוש רפואי, אך "עישון מריחואנה ימשיך לקרות, ואין שום דרך שהממשלה תוכל לעצור את זה".