בגלל התעללות: פיל שניתן במתנה לסרי לנקה הוחזר לתאילנד

הפיל מוטו ראג'ה בן ה-29, ניתן לסרי לנקה בשנת 2001 ע"י משפחת המלוכה התאילנדית על מנת לשמש למטרות פולחן דתי. בפועל, הוא עבר התעללות והזנחה על ידי צוות המקדש בו שהה. בתאילנד זעמו על המקרה, ודרשו שראג'ה יוחזר. ראש ממשלת סרי לנקה אף שלח התנצלות רשמית

זמן צפייה: 04:57

הפיל התאילנדי - והסערה הדיפלומטית: פיל תאילנדי שניתן במתנה לסרי לנקה ב-2001 הוחזר אמש (ראשון) למקום הולדתו, לאחר שפרצה תקרית דיפלומטית בעקבות שמועות על התעללות - כך דווח על ידי רשת ה-BBC. החיה נמסרה לסרי לנקה כמתנה מבית המלוכה התאילנדי, ולאחר מכן עברה התעללות לכאורה במקדש בודהיסטי. ראש ממשלת סרי לנקה, דינש גונאוורדנה, אמר שהתנצל רשמית בפני מלך התאילנד מאהה וצ'יראלונגקון, על המקרה.

מוטו ראג'ה בשבוע שעבר | צילום: רויטרס

הסיפור העצוב מתחיל בשנת 2001, כשמשפחת המלוכה התאילנדית העניקה שלושה פילים לממשלת סרי לנקה על מנת שיוכשרו למטרות דת. הפיל הוא חיה קדושה בשתי המדינות. אחד מהפילים שנשלחו לסרי לנקה היה מוטו ראג'ה, כיום בן 29. עם הגיעו לסרי לנקה, ראג'ה הועבר לטיפולו של מקדש בדרום המדינה.

ארגונים למען זכויות בעלי חיים טענו שבמקדש נאלץ ראג'ה לעבוד בכריתת עצים, שם פיתח בעיות ברגליים בשל פציעה שטיפולה הוזנח. הארגונים לחצו על ממשלת סרי לנקה לפעול במשך מספר חודשים, אך זו לא פעלה בנושא ועל כן פנו לממשלת תאילנד.

Whatsapp Image 2023 07 03 At 1
הפיל התאילנדי משתכשך במים | צילום: רויטרס

בעקבות התלונות, תאילנד ביקשה להחזיר את החיה לאחר שטענה כי עונתה בזמן שהוחזקה במקדש הבודהיסטי. הפיל נמצא במקום בנובמבר האחרון, כשהוא סובל מכאבים ומכוסה במורסות, והועבר לגן הזואולוגי הלאומי של סרי לנקה. פעילים לזכויות בעלי חיים טוענים כי המטפל בו גרם לחלק מהפצעים הללו - שהגלידו בנתיים.

הפיל ראג'ה הגיע לתאילנד ביום ראשון בטיסה מסחרית שעלותה כ-19 מיליון באט (540,000 דולר). הוא יוחזק בצ'אנג מאי, ושם יעבור טיפולי הידרותרפיה לפציעה שלו ברגל. ראש ממשלת סרי לנקה, דינש גונאוורדנה, אמר לפרלמנט ביוני כי התנצל בפני מלך תאילנד מאהה וצ'יראלונגקון על ההתעללות, והצליח "לבסס מחדש את האמון בין שתי המדינות".