ארמון בקינגהאם הודיע: המלך צ'ארלס אובחן כחולה בסרטן

מלך בריטניה אובחן במהלך טיפול שעבר לאחרונה בעקבות ערמונית מוגדלת ממנה סבל, והוא בחר לשתף במצבו הרפואי כדי "למנוע ספוקלציות". השתתפותו של המלך באירועים ציבוריים בוטלה, וכעת בכירי בית המלוכה צפויים לקחת על עצמם חובות ציבוריים רבים יותר. סוג הסרטן ושלב המחלה לא נחשפו

זמן צפייה: 01:42

ארמון בקינגהאם הודיע הערב (שני) כי מלך בריטניה צ'ארלס השלישי בן ה-75 אובחן כחולה בסרטן. סוג הסרטן והשלב שבה נמצאת המחלה לא נחשפו, אך על פי הודעת הארמון המלך החל לקבל טיפולים היום - והוא "נותר חיובי בנוגע לטיפול שלו ומצפה לשוב ולמלא את תפקידיו הציבוריים בקרוב".

צוותו של המלך כבר הודיע על ביטול השתתפותו באירועים ציבוריים ועל ביטול הפגישות שנקבעו לו בזמן הקרוב. כעת בכירי בית המלוכה, ובראשם המלכה קמילה והנסיך ויליאם, צפויים לקחת על עצמם חלק מחובות התפקיד של המלך, שעלה לכס רק לאחרונה בעקבות מות אמו המלכה אליזבת השנייה, לפני כשנה וחצי. מלך בריטניה נראה בציבור רק אתמול, כאשר הלך עם רעייתו לכנסייה בכפר סאנדרינגהאם שבמזרח אנגליה ונופף להמונים בדרכו.

מחלתו של צ'ארלס אובחנה במהלך שהותו בבית החולים בלונדון בשבוע שעבר, בעקבות ערמונית מוגדלת ממנה סבל. לדברי הארמון, "הוד מלכותו בחר לשתף באבחון שלו כדי למנוע ספקולציות וכן להעלות את המודעות עבור כל הסובלים מסרטן ברחבי העולם". על פי דיווחים שונים, הסרטן שבו לקה המלך הוא אינו סרטן הערמונית.

המלך צ'ארלס והמלכה קמילה
המלך צ'ארלס והמלכה קמילה | צילום: רויטרס
הודעת ארמון בקינגהאם
הודעת ארמון בקינגהאם

בתוך כך, מצבה הרפואי של נסיכת ויילס קייט מידלטאון, רעייתו של יורש העצר ויליאם, עורר גם הוא דאגה לאחרונה בממלכה - לאחר שהיא אושפזה בבית חולים בחודש שעבר. על פי ההודעה שיצאה מטעם זוג הנסיכים מוויילס, מידלטאון עברה ניתוח מתוכנן בבטנה, נשארה להשגחה בבית החולים - והיא לא תשוב לתפקוד ציבורי עד לחג הפסחא לפחות. ההודעה על מצבה של הנסיכה בת ה-42 הביא לגל שמועות, בעקבות ההרגל של בני משפחת המלוכה להסתיר את מצבם הרפואי מהציבור.

שר החוץ ישראל כ"ץ כתב בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "בשם עם ישראל כולו, אני שולח את תפילתי ואיחוליי להחלמתו המלאה והמהירה של ידידו של העם היהודי, המלך צ'ארלס".