גיל זה רק מספר: "ספיידרמן הצרפתי" טיפס על בניין בן 48 קומות

אלן רובר, מטפס הרים נודע, הגיע לגיל 60, אך הגיל לא עצר אותו והוא טיפס על גורד שחקים בגובה של כ-187 מטרים המשקיף על פריז: "גם בגיל 60 אפשר לעשות ספורט ולעשות דברים מדהימים"

זמן צפייה: 01:11

כשהוא כבר בן 60, הצליח אלן רובר, מטפס הרים צרפתי המכונה "ספיידרמן הצרפתי", לטפס על גורד שחקים בן 48 קומות, ולהוכיח שגם בגיל הפרישה בצרפת - אפשר לעשות דברים מדהימים. כך דווח היום (ראשון) ב"גרדיאן" הבריטי.

כשהוא לבוש באדום, טיפס רובר על הבניין ששמו "Tour Total", גובהו כ-187 מטרים, ופסגתו משקיפה על פני הבירה פריז. בסיום הטיפוס, שלח "ספיידרמן הצרפתי" מסר לצופיו: "להיות בן 60 לא אומר שום דבר. אפשר עדיין לעשות ספורט, להיות פעיל ולעשות דברים מדהימים".

אלן רובר
אלן רובר | צילום: רויטרס

רובר טיפס על גורד השחקים כמה פעמים, אך הפעם הזאת הייתה מיוחדת עבורו: "הבטחתי לעצמי לפני כמה שנים, שכשאגיע לגיל 60, אטפס שוב על הבניין הזה, כי מדובר על גיל הפרישה בצרפת, ואני חושב שזו תהיה מחווה נחמדה". אמר ל"גרדיאן". רובר סיפר גם על חווית הטיפוס: "לפני כל טיפוס אני מפחד. אבל ברגע שהאצע נוגעת על המבנה בפעם הראשונה, הפחד חולף. אני הופך לאדם אחר ונכנס לעולם אחר".

רובר החל לטפס בשנת 1975, כשהוא מתאמן על פסגות שקרובות לביתו. מאז טיפוס הסולו הראשון שלו בשנת 1977, הוא טיפס על יותר מ-150 בניינים מסביב לעולם, כולל מגדל הבורג' ח'ליפה שבדובאי, שהוא הגבוה בעולם. בנוסף, טיפס על מגדל אייפל שבפריז ועל גשר שער הזהב שבסן פרנסיסקו. הרבה פעמים טיפס ללא רשות, ואף נעצר לאחר מספר טיפוסים.