אוסטרליה: 5 ילדים נהרגו לאחר שנפלו ממתקן מתנפח שהועף באוויר

הילדים נפלו לקרקע מגובה של כ-10 מטרים, לאחר שרוח חזקה העיפה את הטירה המתנפחת בה הם שהו במהלך חגיגות סוף השנה בבית הספר. שלושה ילדים נוספים נפצעו באורח אנוש. "מתאבלים על אובדנם"

זמן צפייה: 02:03

אוסטרליה: חמישה ילדים נהרגו ושלושה נוספים נפצעו באורח אנוש אמש (רביעי) באי טסמניה, לאחר שמתקן מתנפח בו הם שהו החל להתעופף בעקבות רוח חזקה, וגרם לנפילתם לקרקע מגובה של כ-10 מטרים. הבוקר נקבע מותו של הילד החמישי, לאחר שהצוות הרפואי לא הצליח להצילו.

הילדים, תלמידי כיתה ו' בבית הספר היסודי הילקרסט בדבונפורט שבצפון האי, שהו במתקן בצורת טירה במהלך חגיגות סוף השנה של בית הספר, כשהרוח העיפה אותם לאוויר וגרמה לאסון הכבד. ארבעה ילדים עדיין מאושפזים בבית החולים, שלושה מהם כאמור במצב אנוש.

"הילדים היו אמורים לחגוג את יומם האחרון בבית הספר היסודי", אמר דארן הין, מפכ"ל משטרת טסמניה, " במקום זאת כולנו מתאבלים על אובדנם". מפקדת המשטרה במקום, דבי ויליאמס, אמרה: "זה אירוע טרגי מאוד, ומחשבותינו עם המשפחות ועם קהילת בית הספר".

 

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, היה אמור לנסוע לטסמניה בסוף השבוע הקרוב, אך דחה את ביקורו לאור הטרגדיה, ואמש הוא שוחח עם ראש ממשלת טסמניה פיטר גוטווין. בחשבון הטוויטר שלו הוא כתב: "לבי נשבר, תפילותיי עם המשפחות והחברים של הילדים שאיבדו את חייהם ושל הפצועים".