הקלות בהגבלות על נשים? טליבאן מציגים גישה "סובלנית"

דובר הארגון התראיין לעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" והבהיר את עמדת השלטון החדש באפגניסטן. אך למרות הגישה המתונה, כביכול, החוקים המוסלמים עדיין יחולו: "לא נתיר שמיעת מוזיקה בפומבי"

Afghan Refugees Arrive At Dulles Airport In Virginia

דובר טליבאן, ואחד ממנהיגי הארגון, זביהוללה מוג'אהיד, התראיין אתמול (רביעי) לעיתון האמריקני המוכר "ניו יורק טיימס" בניסיון להציג גישה מתקדמת יותר של הארגון כלפי אזרחי אפגניסטן בעקבות חילופי השלטון במדינה. לדבריו, "הטענות כי הטליבאן יכריח נשים לחזור ולעטות כיסוי פנים מלא או להישאר בבתיהן הן חסרות ביסוס".

למרות ההתייחסות הנאורה, כביכול, של הארגון, לא מדובר בבשורה של ממש לאזרחים. מוג'אהיד טען כי "הדרישה שנשים ילוו לכל מקום תחת השגחה של גבר - הובנה לא נכון. הדרישה תקפה רק לנסיעות של שלושה ימים או יותר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

האתגר שאיתו נכנס בנט לבית הלבן

"בעזרת השם": האזינו לרומן זדורוב מגיב להודעה על שחרורו

הגל הרביעי של הקורונה מכה בארה"ב: יותר מ-100 אלף מאושפזים

אפגניסטן, טליבאן,
דובר טליבאן זביהוללה מוג'אהיד | צילום: רויטרס

אם נשים הולכות לבית ספר, למשרד, לאוניברסיטה או לבית החולים", הוסיף דובר הארגון - "הן לא נדרשות למשגיח גבר". איסור אחד שכן אישר מוג'אהיד הוא האיסור על שמיעת מוזיקה: "לא נתיר שמיעת מוזיקה בפומבי. זהו איסור של האיסלאם, אך אנו מקווים לשכנע אנשים לא לעבור עליו במקום להפעיל עליהם לחץ".

על מאמצי החילוץ של אזרחים אפגנים על ידי מדינות המערב אמר כי "הם לא צריכים להתערב לנו במדינה ולקחת לנו את משאבי האנוש: רופאים, פרופסורים ועוד אנשים שאנחנו צריכים כאן. באמריקה הם יהיו שוטפי כלים או טבחים - זה לא הומאני".