טליבאן: נאפשר לנשים ללמוד ולעבוד; נסלח לתומכי המשטר הקודם

נציגי הארגון הכריזו על חנינה לעובדי המדינה הקודמים כחלק מניסיונם להרגיע את התושבים. בארגון התייחסו למקומן של הנשים בקוראן וטענו כי יספקו להן הגנה וזכויות בכפוף לחוק האסלאמי

זמן צפייה: 04:44

נציגי שלטון טליבאן הכריזו היום (שלישי) בקאבול על חנינה לתומכי ועובדי המשטר הקודם ברחבי אפגניסטן, זאת כחלק מניסיונם להרגיע את התושבים המודאגים הרבים לאחר שהארגון תפס את השלטון ויום לאחר המראות הקשים של אפגנים רבים שמנסים להימלט מקאבול דרך שדה התעופה.

נציגי הארגון אמרו היום במסיבת עיתונאים כי "האמירות האסלאמית של אפגניסטן מוכנה לספק לנשים סביבה מתאימה לעבוד וללמוד, ותאפשר נוכחות של נשים גם בגופים ממשלתיים בהתאם לחוק האסלאמי ולמנהגים התרבותיים שלנו".

נציג טליבאן במסיבת העיתונאים
נציג טליבאן במסיבת העיתונאים | צילום: צילום מסך BBC

נציגי הטליבאן הדגישו כי "יש לנו זכות להטיל את החוקים שלנו על אפגניסטן. אף גורם בינלאומי לא צריך להיות מוטרד מכך. עליהם לכבד את החוקים והכללים שלנו". הדובר במסיבת העיתואים גם ציין כי "סוגיית הנשים חשובה לנו מאוד. לנשים יש זכויות באסלאם וכל האחיות והנשים שלנו מוגנות. נשים הן חלק חשוב בחברה, הן יכולות לעבוד, להשכיל ואנחנו צריכים אותן".

נציגי הארגון גם אמרו כי יאפשרו תקשורת חופשית במדינה אך הדגישו: "יש לנו בקשה מהתקשורת, שיזכרו שהאסלאם הוא ערך גבוה אצלנו, שום דבר לא יכול להיות נגד הדת". הם הוסיפו כי כל האזרחים שנמצאים בשדה התעופה עם משפחותיהם ומחכים לצאת מהמדינה יכולים לחזור בשלום לבתיהם וכי לא יפגעו בהם.