אפגניסטן: קרבות קשים בין טליבאן למתנגדיו במעוזם האחרון

"חזית ההתנגדות הלאומית", שמאגדת לוחמים לשעבר בצבא אפגניסטן, ממשיכה להתעמת עם הארגון. דיווחים בסוכנויות הידיעות: מולא בראדר, ראש האגף הפוליטי בטליבאן, יהיה מנהיג אפגניסטן

הלוחמים נגד טליבאן בעמק פנג'שיר | צילום: רויטרס

קרבות קשים פרצו אמש (חמישי) בין לוחמי טליבאן למתנגדיו שמתבצרים במעוזם האחרון באפגניסטן - עמק פנג'שיר. הלחימה מתנהלת בין כוחות גדולים של טליבאן לבין "חזית ההתנגדות הלאומית", שמאגדת לוחמים לשעבר בצבא אפגניסטן, אנשי מיליציות ממיעוטים שונים, ושאחד ממנהיגיה הוא סגן נשיא אפגניסטן עד לאחרונה, אמרוללה סלאח. מדובר באזור האחרון באפגניסטן שכוחות טליבאן טרם השתלטו עליו ושבו מרוכזים אלפי לוחמים חמושים המתנגדים לשלטונו.

הלוחמים נגד טליבאן בעמק פנג'שיר
הלוחמים נגד טליבאן בעמק פנג'שיר

בטליבאן טוענים כי יריביהם, שהתבצרו בעמק, ספגו אבידות קשות כתוצאה מהקרבות אך מנהיגי חזית ההתנגדות טוענים כי הם פגעו באנשי טליבאן רבים ומנעו את כניסתם לאזור. מנהיגה הצבאי של הקבוצה הוא אחמד מסעוד, שאביו היה אחד הלוחמים הבולטים ביותר נגד הפלישה הסובייטית לאפגניסטן בשנות ה-80 ושלחם נגד ארגון טליבאן בשנות ה-90.

עמק פנג'שיר ידוע כבר שנים רבות באפגניסטן כאזור שידע פלישות ולחם בכוחות שונים שהגיעו לאזור, החל מפלישת ברית המועצות לאפגניסטן כאשר כוחות רוסיים כבשו את המדינה, ועד ללחימה בארגון טליבאן במהלך שנות התשעים ולאורך שנים רבות.

בתוך כך, סוכנויות הידיעות דיווחו הבוקר כי מולא ברדאר, ראש האגף הפוליטי בטליבאן, שניהל את שיחות הארגון עם ארה"ב, צפוי ככל הנראה לעמוד בראש ממשלת אפגניסטן החדשה ולהוביל את ניהול המדינה.