גנרל אמריקני: "ייתכן שבעתיד נשתף פעולה עם טליבאן נגד הטרור"

יושב ראש המטות המשולבים של ארה"ב אמר במהלך הופעתו הפומבית הראשונה מאז נסיגת האמריקנים מאפגניסטן כי "מדובר בארגון אכזרי שלא ברור אם ישתנה" • יותר מ-123 אלף פונו משדה התעופה בקאבול

אנשי טליבאן חמושים באגניסטן
אנשי טליבאן חמושים באגניסטן | צילום: רויטרס

גנרל מארק מילי, יושב ראש המטות המשולבים של ארה"ב, התייחס לראשונה בפומבי לארגון הטרור המוסלמי והקיצוני טליבאן, וטען כי "מדובר בארגון אכזרי שלא ברור אם ישתנה". את הצהרתו נשא כשלצדו מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, זאת על רקע הנסיגה המלאה של הכוחות האמריקנים מאפגניסטן מוקדם יותר השבוע. לצד זאת, הוסיף הגנרל מילי לומר כי "ייתכן שנשתף פעולה עם האסלאמיסטים החמושים בפעולות עתידיות נגד טרור".

כאמור, הכוחות האמריקנים עזבו ביום שלישי את המדינה, ובכך הביאו לסיומה של מלחמת 20 השנים האמריקנית לגירוש טליבאן מאפגניסטן, ששולט במדינה וצפוי להכריז על הקמתה של ממשלה חדשה.

חייל טליבאן באפגניסטן
חייל טליבאן באפגניסטן | צילום: רויטרס

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

המבחן האמיתי של הקואליציה: קשיים לקראת ההצבעה על התקציב מחר

גדול הכובשים בהיסטוריה: 0-4 לישראל על איי פארו, שלושער לזהבי

לאחר שחילקה מענקי קורונה לעצמאים – המדינה דורשת אותם חזרה

לוחמים בריטיים במחוז הלמנד באפגניסטן
לוחמים בריטיים במחוז הלמנד באפגניסטן | צילום: רויטרס (ארכיון)

בתוך כך, הנשיא האמריקני ג'ו ביידן ממשיך לקבל ביקורת חריפה ונרחבת בגין האופן בו בוצעה הנסיגה מאפגניסטן, מה שהוביל לקריסתם הפתאומית של כוחות הביטחון של המדינה, אותם ארה"ב הקימה ואימנה במשך שנים.

על פי גורמים אמריקנים, ארגון דאע"ש נחשב להתארגנות הקיצונית ביותר בקרב הגי'האדיסטים החמושים באפגניסטן, ונכון לעכשיו ישנה מחלוקת בינו לבין טליבאן, בגין "נטישת הג'יהאד ושדה הקרב", לטענת דאע"ש. בהמשך לכך, מזכיר ההגנה האמריקני אוסטין אמר כי "נעשה כל מה שאנו יכולים על מנת להשאר ממוקדים על דאע"ש, ובזמן שנחבר, ניתן להם דין וחשבון על מעשיהם".

סך הכל, במהלך פעולות הפינוי של האמריקנים באפגניסטן, יותר מ-123 אלף בני אדם עזבו את המדינה עקב השתלטות טליבאן. כמו כן, בארה"ב מעריכים כי במדינה נשארו עדדין בין 100 ל-200 אמריקנים.

פינוי פליטים מאפגניסטן
פינוי פליטים מאפגניסטן | צילום: רויטרס