נאס"א: "לא מצאנו חיים חוצנים, אבל יש תופעות לא מוסברות"

לראשונה אי פעם, סוכנות החלל האמריקנית משתפת את העולם בממצאי מחקר שביצעה בנוגע לתופעות אוויריות שלא ניתן לזהות כמטוסים או כתופעות טבעיות המוסברות מבחינה מדעית. על אף שלא אותרו חיים מחוץ לכדור הארץ במסגרת המחקר - בארגון אישרו כי מטרתו הנה להניח את היסודות למחקרים עתידיים של עב"מים. "יש דברים שרק עתה אנחנו מתחילים לגלות"

זמן צפייה: 02:53

בכירי נאס"א, סוכנות החלל האמריקנית, עורכים הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים היסטורית בנוגע לממצאי מחקר שבדק מאות דיווחים אודות עב"מים. במסיבת העיתונאים משתתף מנהל נאס"א ביל נלסון, כשלצדו ניקולה פוקס, מנהלת משימת המדע של הארגון, סגן מנהל במנהלת משימות המדע ד"ר דן אוואנס ודייויד שפרגל - יו"ר צוותי החקירה העצמאיים של הארגון. בראשיתה של הצהרתו, אמר המנהל נלסון: "במסגרת המחקר של הסוכנות לא מצאנו חיים חוצנים, אבל יש תופעות לא מוסברות שאנחנו לא יודעים מה הם".

"אנחנו מחפשים אחר סימני חיים בחלל בעבר ובהווה" הצהיר נלסון, והוסיף: "נאס"א הקימה ועדת חקירה כדי לבדוק חיים חוצנים - במטרה לשתף כל ממצא שיתגלה בצורה שקופה מסביב לעולם". עם זאת, הוא סייג: "רוב המחקרים הקשורים לחיים חוצנים הסתיימו ללא ממצאים".

עוד הוסיף כי "זו הפעם הראשונה בה נאס"א חוקרת לעומק חיים חוצנים בצורה הזו. יש לנו הבנה שאנחנו לא הגלקסיה היחידה - יש מליארדים של גלקסיות ובהם מיליארדים של כוכבים. יש דברים שרק עכשיו אנחנו מתחילים לגלות - ושעוד נגלה. יש לנו עוד הרבה ללמוד".

עב''מ, חייזרים
עב''מ. אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

כשמנהל נאס"א נשאל האם הוא בכל זאת מאמין שקיימים חוצנים, הוא השיב: "אם אני מאמין שיש חיים חוצנים בצורה שאנחנו לא תמיד נוכל להבין? אם תשאלו אותי, כן". בנוגע לעתיד הבטיח: "נמשיך לחפש בחלל כוכבים שעשויים להיות ראויים לחיים".

לאחר מכן, רשות הדיבור עברה לפוקס, שפתח את דבריו ואמר כי עב"מים מעופפים הם "בין התופעות המסתוריות ביותר בפלנטה שלנו", בעקבות "מחסור במידע אמין באיכות גבוהה". ד"ר דן אוונס הסביר בתורו כי מחקרים בנושא הם חיוניים עבור "הביטחון הלאומי, להיקף הידע שלנו בנוגע למה שסובב את העולם וכן להבטחת בטיחות בשמים". לדבריו, העבודה תהיה "מבוססת ראיות ומונעת נתונים", ומטרתה תהיה "לטפח אמון ושיתוף פעולה עם הציבור".

"מטרת המחקר להניח את היסודות למחקרים עתידיים של נאס"א, שיעסקו בהבנת תופעות בלתי מוסברות", אמר שפרגל - תוך שהוא מודה כי המידע של הסוכנות בשלב זה "מוגבל". לדבריו, "אי אפשר להפריז בחשיבות תפקידו של הציבור" בכל הקשור לחקר עצמים בלתי מזוהים - ולכן נאס"א תפנה לאזרחים ותאסוף עדויות. הוא הוסיף כי עד עתה לא נמצאו הוכחות לכך שמקורם של עב"מים שנצפו בכדור הארץ הנו בחלל החיצון.

בסוף ההצהרה, הדגישו פעם נוספת הבכירים כי "כל המידע של נאס"א פתוח לציבור הרחב". עם זאת הם הוסיפו בהערה, שעשויה לשמש חובבי קונספירציות, כי הם "לא מדברים בשם חלקים אחרים בממשל".