סדרת תקיפות באוקראינה: 14 הרוגים במזרח המדינה

מעל 60 פצועים בעקבות התקיפה, כשבמקביל מאמצי החילוץ עדיין ממשיכים. בנוסף פגעו הרוסים ברשת החשמל בחרקוב כחלק מסדרת התקיפות בשמי אוקראינה, שהגיעה לאחר הבטחה בריטית לאספקת תריסר טנקים חדשים

פעולות חילוץ בבניין שהופצץ בדניפרו, אוקראינה
פעולות חילוץ בבניין שהופצץ בדניפרו, אוקראינה | צילום: רויטרס

14 הרוגים ויותר מ-60 פצועים בתקיפה אווירית שביצע אמש (שבת) הצבא הרוסי באזור העיר דניפרו שבאוקראינה, כחלק מסדרת תקיפות נרחבת. הרוסים פגעו בבניין דירות בעיר, כשעל פי הרשויות באוקראינה מטרת התקיפה הייתה פגיעה אסטרטגית בתשתיות האנרגיה של המדינה, על מנת להותיר את האזור ללא חשמל ולהגביל את יכולת הלחימה. כוחות הצלה עדיין נמצאים בזירה ומחלצים בני אדם מתוך ההריסות.

במהלך הפגיעה, רקטה ראשונה פגעה בבניין בן תשע קומות בעיר, והרסה חלק נרחב שלו. סגן מנהל הלשכה של הנשיא וולודימיר זלנסקי, קירילו טימושנקו, טען כי חלק מדיירי הבניין ניסו ליצור קשר טלפוני מתוך ביתם עם כוחות ההצלה, על מנת לעזור להם לאתר אותם. עוד טען טימושנקו כי הוא מכיר את בניין הדירות, שכן הוא נולד בקרבת מקום. "נעביר את הלילה בפינוי הריסות", אמר.

הבניין שהוחרב בתקיפה הרוסית בדניפרו, אוקראינה
הבניין שהוחרב בתקיפה הרוסית בדניפרו, אוקראינה | צילום: רויטרס

סרטונים שונים שתיעדו את רגעי התקיפה, מראים כאוס מוחלט, כשאנשים בורחים אל כיוונים שונים, וניתן לשמוע צעקות ברקע. עוד נטען כי ניתן היה לראות כמויות גדולות של אבק באוויר, זכר להפסקת הפעילות באזור עקב המלחמה.

במהלך סדרת התקיפות שאירעה אמש, רוסיה אכן הצליחה לפגוע בתשתיות אנרגיה אוקראינייות. בתקיפה נוספת שהתרחשה בעיר חרקוב, אירעה הפסקת חשמל. שר האנרגיה האוקראיני הרמן חלושצ'נקו סיפר כי הופעלו הפסקות יזומות של החשמל בחלק מהאזורים, על מנת לייצב את רשת החשמל, והוסיף כי "הימים הקרובים יהיו קשים".

פעולות חילוץ בבניין שהופצץ בדניפרו, אוקראינה
פעולות חילוץ בבניין שהופצץ בדניפרו, אוקראינה | צילום: רויטרס

בתקיפה נוספת, בעיר קייב, הרוסים הצליחו להפתיע את התושבים באזור, לאחר שהטילים ששוגרו הצליחו לחמוק ממערכות המכ"ם של אוקראינה. דובר כוחות ההגנה האוויריים יורי איגנט, טען כי הרוסים ככל הנראה השתמשו בטילים בלסיטיים במהלך התקיפה, ואת אלה הטכנולוגיה האוקראינית לא יכולה לזהות או להשמיד.

סדרת התקיפות של הצבא הרוסי הגיעה לאחר שראש הממשלה הבריטי רישי סונאק הודיע כי צבאו יעביר לאוקראינה 12 טנקים מסוג צ'לנג'ר וכן מערכות ארטילריה. נשיא פולין אנדז'יי דודה הבטיח גם הוא לזלנסקי כי יעביר לצבאו 14 טנקים מסוג נמר מתוצרת גרמנית, לאחר שיקבל אישור גרמני למהלך. בתחילת החודש גם צרפת, גרמניה וארצות הברית הבטיחו לספק לאוקראינה כלי לחימה משוריינים נוספים.