מתקפה רצחנית באוקראינה: "לפחות 50 הרוגים מפגיעת טיל רוסי"

לפי דיווחים במדינה, טיל רוסי ששוגר לעבר חנות ובית קפה בכפר במחוז חרקוב שבצפון-מזרח המדינה הביא למותם של עשרות בני אדם, בהם ילד בן 6. זלנסקי: "מתקפה אכזרית"

זמן צפייה: 00:18

לפחות 50 בני אדם נהרגו היום (חמישי) במתקפה רוסית על כפר באזור חרקוב שבצפון-מזרח אוקראינה. כך נמסר מלשכתו של נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי. בין ההרוגים - ילד בן שש. ככל הנראה, טיל רוסי שוגר לעבר חנות ובית קפה - שם שהו אזרחים רבים - והביא לכמות הגדולה של ההרוגים והנפגעים.

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, שמשתתף בפסגה אירופית בספרד, אמר כי מדובר ב"מתקפה אכזרית" וקרא לבעלות בריתה של אוקראינה לחדש את אספקת מערכות ההגנה האווירית.

הרס רב בהתקפה הרוסית בחרקוב
הרס רב בהתקפה הרוסית בחרקוב | צילום: רויטרס
הרס רב בהתקפה הרוסית בחרקוב
הרס רב בהתקפה הרוסית בחרקוב | צילום: רויטרס
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בנאום באו"ם | צילום: רויטרס

בתוך כך, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום פעם נוספת בהצהרה כי מדינתו אינה זו שפתחה במלחמה - אלא הכריזה על "מבצע צבאי מיוחד" באוקראינה כדי לנסות ולעצור אותה מלהתרחש. בהמשך דבריו, אותם נשא במסגרת נאומו השנתי ב"פורום ולאדי" שנערך השנה בעיר סוצ'י, אמר פוטין כי רוסיה לא זקוקה לשטח נוסף לנוכח העובדה שהיא המדינה הגדולה בעולם.

הנשיא הרוסי טען בעקבות זאת כי המלחמה אינה אימפריאליסטית או טריטוריאלית, אלא קשורה לסדר העולמי ולכך שהמערב "איבד קשר למציאות" ורוצה לשמר את ההגמוניה שלו בעולם.