ארגון פלסטיני: רוסיה מקדמת עסקה לשחרור תושב הגולן לסוריה

מועדון האסיר הפלסטיני דיווח כי הנספח הצבאי הרוסי בישראל הציע לסודקי אל-מקת להשתחרר לדמשק, במקום לעיר מולדתו שברמת הגולן. עוד דווח כי ההצעה קשורה לעסקה שבה הוחזרה גופת זכריה באומל

רמת הגולן
רמת הגולן | צילום: flickr cc 2.0 by hoyasmeg

מועדון האסיר הפלסטיני דיווח הערב (חמישי) כי הנספח הצבאי הרוסי בישראל הציע לאסיר הסורי סודקי אל-מקת הצעה בדבר שחרורו לדמשק - במקום לעיר מולדתו שברמת הגולן. אל-מקת סירב להצעה, משום שלטענתו זכותו להשתחרר לגולן בלבד.

מועדון האסיר הפלסטיני, ארגון עצמאי הפועל לסיוע אסירים פלסטינים בבתי הכלא בישראל, אף קשר את ההצעה הרוסית לעסקת חילופי השבויים שאירעה בין סוריה לישראל ביוני האחרון, במסגרתה הוחזרה גופתו של החייל זכריה באומל - תמורת שני אסירים פלסטינים שאותם שבתה ישראל. המשמעות היא שייתכן כי מדובר בחלק נוסף בעסקה, שעל ישראל לבצע.

אל-מקת נידון ל-27 שנות מאסר בכלא הישראלי ושוחרר בשנת 2012, אך נעצר שוב בשנת 2015 ונאסר למשך 11 שנים נוספות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

2 ציפורים במכה: בדיקת סרטן השד שמזהה היתכנות ללקות בהתקף לב

הנה זה מתחיל: "בלאק פריידי" יוצא לדרך – והעולם בהיסטריה

הטבח השודד: פוטר מכפר הנוער – וגנב את כל תכולת המקרר • תיעוד

כזכור, בחודש אפריל הודיע דובר צה"ל כי במסגרת מבצע צבאי אותרה והוחזרה לישראל גופתו של רב-סמל זכריה באומל, שנעדר לאחר קרב סולטן יעקוב שאירע ב-1982 בלבנון. עם הגעתה ארצה, זוהתה הגופה באופן ודאי במכון לרפואה משפטית באבו כביר וכן על ידי הרב הצבאי הראשי.

הגופה הועברה לישראל במבצע של אגף מודיעין המכונה "זמר נוגה" באמצעות מדינה שלישית, ובשיתוף פעולה עם המוסד ושב"כ. לפי "אל-ערביה", רוסיה היא שסייעה לישראל בהשבת גופת החייל. נוסף אליה, הוחזר גם ציוד אישי של באומל. דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, מסר אז כי "זכריה באומל שב הביתה. גופתו זוהתה באבו כביר, וראש אכ"א עדכן את המשפחה. נעשו מאמצים רבים לאורך השנים, והם התעצמו בשנים האחרונות. האירוע הזה מוכיח שמעולם לא עזבנו את הנושא".