ארה"ב: "ייתכן שסוריה חידשה את השימוש בנשק כימי"

ממשרד החוץ האמריקני נמסר כי השימוש נעשה כבר לפני כמה ימים במתקפה לכאורה על עיר בצפון סוריה וכי אם יתגלה שימוש כזה, "נגיב בהתאם ובמהירות". רוסיה: "טרוריסטים מנסים לביים מתקפה"

זמן צפייה: 00:56

משרד החוץ האמריקני הצהיר הלילה (רביעי) כי "רואים סימנים שיתכן שממשלת סוריה חידשה את השימוש בנשק כימי, גם במתקפה שאירעה לכאורה לפני ימים אחדים בעיר בצפון מערב סוריה. אם נראה סימנים שממשלת סוריה משתמשת בנשק כימי, ארה"ב ובנות בריתה יגיבו במהירות ובהתאם".

כמו כן, הוסיפו: "לצערנו, אנחנו ממשיכים לראות סימנים שמשטר אסד מחדש את השימוש בנשק כימי", ציינה בהצהרה דוברת משרד החוץ האמריקני מורגן אורטאגוס, "אנחנו עדיין אוספים מידע על התקרית הזו, אבל אנחנו חוזרים על אזהרתנו שאם משטר אסד ישתמש בנשק כימי נגיב בהתאם". עוד נמסר כי התקיפה המיוחסת בצפון מזרח המדינה, מעוז המורדים האחרון, הייתה "חלק מקמפיין אלימות של אסד שהפרד הסכם הפסקת אש שהגן על חייהם של מיליוני אזרחים באזור. התקיפה של המשטר בצפון המדינה חייבת להיפסק".

ברוסיה מיהרו להגיב, ובחשבון הטוויטר של בשגרירות הרוסית בישראל נכתב כי "טרוריסטים בסוריה מתכננים לביים מתקפה כימית ולדרדר את המצב - ולהאשים את הממשלה הסורית".

 


עוד כתבות בחדשות 13

"ארה"ב לאיראן: מוכנים להגיב בנחישות על כל פעולה עוינת נגדנו"

"אם לא תחול פריצת דרך במו"מ – רה"מ שוקל לאיים בבחירות חדשות"

סיור עששיות ותחרות חץ וקשת: תחליפי העיריות למדורות ל"ג בעומר

צוות פקחים של האו''ם מפנה נשק כימי מסוריה
צוות פקחים של האו''ם מפנה נשק כימי מסוריה | צילום: רויטרס

בהצהרה האשימו גם את רוסיה במה שלטענתם הוא "העברת מידע שקרי באופן מתמשך במטרה להאשים אחרים על תקיפות בנשק כימי", כך לפי ההצהרה, "אבל העובדות הן ברורות. משטר אסד הוא שביצע כמעט את כל המתקפות הכימיות שהיו על אדמת סוריה - מסקנה שהאו"ם הגיע אליה שוב ושוב".

בכיר אמריקני אמר שהיסטורית המשטר בסוריה השתמש בנשק כימי כאשר נאלץ להילחם באינטנסיביות, אך אין לו מידע נוסף לגבי סוג הנשק הכימי, והוסיף שארה"ב עדיין אוספת מידע בנושא.

"על משטר אסד לא לחזור על השימוש בנשק כימי בסוריה", הצהיר דובר הפנטגון בתגובה לדברים, "לא צריך להיות ספק בנוגע לנחישות שלנו לפעול בחוזקה ובמהירות במידה ומשטר אסד ישתמש בנשקים הללו שוב בעתיד".