הגראנד סלאם ה-21: נובאק ג'וקוביץ' זכה בטורניר ווימבלדון

ג'וקוביץ' ניצח בגמר את ניק קיריוס וזוהי הפעם השביעית בקריירה שלו שהוא אלוף ווימבלדון. כעת הטניסאי הסרבי נמצא כעת במקום השני בהיסטוריה בזכיות הגראנד סלאם - אחרי רפאל נדאל

נובאק ג'וקוביץ' באימון במלבורן
נובאק ג'וקוביץ' באימון במלבורן | צילום: רויטרס

בפעם השביעית בקריירה - נובאק ג'וקוביץ' אלוף ווימבלדון: הטניסאי הסרבי זכה הערב (ראשון) באליפות ווימבלדון לאחר שניצח את האוסטרלי ניק קיריוס 1:3 במערכות. מדובר בתואר הגראנד סלאם ה-21 בקריירה של הטניסאי. הוא נמצא כעת במקום השני בהיסטוריה בזכיות הגראנד סלאם, אחרי רפאל נדאל ועקף את השוויצרי רוג'ר פדרר.

הזכייה של ג'וקוביץ מגיעה ברקע המשבר שחווה בשל העובדה שלא נתנו לו להשתתף בטורניר באוסטרליה ולאחר שהודח מהרולאן גארוס.

בינואר, נזכיר, גירשה ממשלת אוסטרליה את הטניסאי מספר 1 בעולם לאחר שטען שהתחסן נגד קורונה בבקשת אשרת הכניסה שלו למדינה. שר ההגירה האוסטרלי הודיע כי הוויזה שלו תבוטל בפעם השנייה, והסביר כי מאחורי ההחלטה עומד "אינטרס ציבורי".

ג'וקוביץ' התנצל בעקבות פרשת סירוב כניסתו למדינה לקראת אליפות אוסטרליה הפתוחה, הגראנד סלאם הראשון של עונת הטניס. הוא טען כי איש צוות שלו סימן בטעות באופן לא נכון את הסעיף המדובר בבקשת הוויזה שהוגשה.

"זו הייתה טעות מנהלתית", טען ג'וקוביץ'. "איש צוות שלי סימן את התשובה 'לא' בבקשה במסגרת השאלה אם שהיתי במדינה אחרת בשבועיים שקדמו להגעתי לאוסטרליה". הטניסאי הוסיף וכתב בחשבון האינסטגרם שלו: "זו טעות אנוש לא מכוונת. אנחנו חיים בעידן של מגפה עולמית ולפעמים טעויות כאלה מתרחשות".

יש לציין כי החוק האוסטרלי קובע שמסירת מידע כוזב במילוי טופס רשמי נושאת עמה עונש של עד שנה בכלא וקנס של כ-4,700 דולרים כמו גם ביטול הוויזה של מבצע העבירה. ג'וקוביץ, שמחפש את זכייתו ה-21 בגראנד סלאם בקריירה, מסר גם כי עורכי דינו סיפקו ראיות נוספות לממשלת אוסטרליה המוכיחות כי הוא לא עבר על החוק, בטח לא במכוון.