הולנד חוקרת: 33 בני אדם מתו מ"אבקת התאבדות"

התביעה במדינה חוקרת ארגון שתומך בהמתות חסד לאחר ש-33 בני אדם מת כשנטלו חומר המכונה "X". למרות שהמתת חסד חוקית בהולנד, החקירה העלתה כי מדובר בסם לא חוקי

המתת חסד אילוסטרציה
אילוסטרציה | צילום: צילום: רויטרס

הרשויות בהולנד הודיעו היום (רביעי) על פתיחה בחקירה לאחר ש-33 בני אדם מתו בעקבות נטילת סם המכונה "חומר X" כשהרשויות הגדירו אותו כמעין "אבקת התאבדות".

המקרים התגלו במקביל למשפט שמתנהל נגד ארגון בשם "הצוואה האחרונה" שתומך בהמתות חסד. בהולנד צופים כי יהיו מקרי מוות נוספים לאחר שוים ואן דייק בן ה-78, פסיכולוג במקצועו שחבר בארגון, אמר בריאיון כי הוא מכר את אותה אבקה ליותר מ-100 בני אדם.

התביעה בהולנד טוענת כי הארגון הוא ארגון פלילי המסייע לאנשים להתאבד בדרכים לא חוקיות. יש לציין כי המתת חסד חוקית בהולנד מאז שנת 2002, אך תחת חוקים נוקשים שמפוקחים על ידי מומחי רפואה.

אחד החשודים הוא צעיר בן 28 שחשוד בהפצת סם אסור והלבנת הון. החשוד, אלכס שוט, שוחרר בתנאים מגבילים עד למשפטו. שני חברים נוספים בארגון נעצרו בשבוע שעבר, בהם ואן דייק.

יו"ר "הצוואה האחרונה", יוס ואן וייק, אמר לערוץ טלוויזיה מקומי כי ארגונו עומד בכל החוקים הנדרשים. אם יימצאו אשמים, החשודים יכולים להישלח לעד שלוש שנות מאסר מאחורי סורג ובריח.