דיווח בארה"ב: רוסיה העבירה לאיראן מטוסי קרב מתקדמים

העיתון האמריקני ה"ניו-יורק טיימס" דיווח כי רוסיה העבירה לאיראן לפחות מטוס קרב אחד מדגם "סוחוי Su-35", שנחשב לאחד ממטוסי הקרב המתקדמים ביותר של חיל האוויר הרוסי

סוחוי Su-35
סוחוי Su-35 | צילום: ויקיפדיה

העיתון האמריקני ה"ניו-יורק טיימס" דיווח אמש (שישי) כי רוסיה העבירה לאיראן לפחות מטוס קרב אחד מדגם "סוחוי Su-35", שנחשב לאחד ממטוסי הקרב המתקדמים ביותר של חיל האוויר הרוסי. מצילומי הלווין שפורסמו על ידי העיתון, ניתן להעריך כי לפחות דגם אחד של המטוס הועבר לאיראן: "מדובר במטוס צבאי חדיש שאין לאיראן כרגע", תיארו בעיתון.

עוד דווח ב"ניו יורק טיימס" כי המטוס הוצב בקרבת הבסיס האווירי החדש של איראן, "נשר 44". החל מחודש ספטמבר האחרון, גורמים צבאיים ופוליטיים באיראן טענו בפומבי כי איראן רכשה 24 מטוסי קרב מדגם "סוחוי-35", אם כי ברוסיה הכחישו את טענותיהם. לטענת כותבי התחקיר, הפרטים בסרטון ובתמונות הלוויין מצביעים על כך שאיראן נערכת לקראת להגעת המטוסים בהמשך השנה.

כריס ביגרס, מי שכיהן בעבר כ"מנתח התמונות של ממשלת ארה"ב" טען כי זיהה שני דגמים של מטוסי קרב שלא היו ברשות איראן קודם לכן. לדבריו, אחד מהם מתאים במימדים למטוס הסוחוי הרוסי. עוד הוא הוסיף כי הבסיס הצבאי האיראני החדש, "נשר 44", נועד כדי להגן על מטוסי הסוחוי שיועברו לאיראן בהמשך.