יועצו לשעבר של טראמפ, סטיב באנון, נעצר בחשד להונאה

סטיב באנון נעצר בחשד שהשתמש לטובתו האישית בכסף שנתרם לקמפיין שהוביל - "we build a wall", שהתחייב להשתמש בכל הסכום שיתרם לבניים מקטעים מהמכשול בין ארה"ב למקסיקו

זמן צפייה: 17:26

יועצו לשעבר של טראמפ, סטיב באנון, נעצר היום (חמישי) בגין חשד להונאה בקמפיין גיוס כספים לבניית החומה בגבול בין ארה"ב למקסיקו. לפי החשד, באנון ושלושה נוספים הונו אלפי תורמים סביב קמפיין "we build a wall", שגייס למעלה מ-25 מיליון דולרים.

באנון, כך לפי האישומים, קיבל יותר ממיליון דולר, כאשר בחלקם הוא השתמש לכיסוי הוצאות אישיות. הוא צפוי להופיע בהמשך בבית המשפט.

לכתבות נוספות בנושא >>

טראמפ והחומה: האם המיזם השאפתני ישאיר את הנשיא בבית הלבן?

ניצחון לטראמפ: העליון אישר להשתמש בכספי הפנטגון לבניית החומה

סטיב באנון, יועצו לשעבר של טראמפ
סטיב באנון, יועצו לשעבר של טראמפ | צילום: רויטרס

הקמפיין התחייב להשתמש בכלל התרומות כדי לבנות מקטעים של מכשול בין ארה"ב למקסיקו. כזכור, בניית המכשול היוותה נקודת מפתח בקמפיין של הנשיא טראמפ בבחירות ב-2016.

עורך הדין אודרי שטראוס ציינה כי המעורבים בפרשה, בהם באנון, "הונו אלפי תורמים, ניצלו את העניין שלהם במימון חומה כדי לגייס מיליוני דולרים תחת טענת שווא שכל הכסף ילך עבור הבנייה".

מדוברת הבית הלבן נמסר בתגובה לפרסומים כי "טראמפ לא היה מעורב עם סטיב באנון מאז הקמפיין ובשלב המוקדם של ממשלתו, והוא לא מכיר את האנשים המעורבים בפרוייקט".