דיכוי תקשורתי בהונג קונג: אתר חדשות פרו-דמוקרטי נסגר, עיתונאים נעצרו

משרדי "סטנד ניוז" נסגרו בעקבות פשיטה של המשטרה המקומית, כשבמקביל נלקחו מחשבים ומסמכים פרטיים. כלי התקשורת העצמאי מואשם בקשירת קשר להסתה באמצעות פרסומים פומביים. שבעה אנשים מתוך צוות העובדים הבכיר בעבר ובהווה - נעצרו

Ronson Chan, Stand News Deputy Assignment Editor, Enters The Stand News Office, After Six People Were Arrested "for Conspiracy To Publish Seditious Publication" According To Hong Kong's Police National security department, in Hong Kong
משרדי "סטנד ניוז" בהונג קונג | צילום: רויטרס

משבר חופש העיתונות בהונג קונג: משטרת הונג קונג פשטה היום (רביעי) על כלי החדשות "סטנד ניוז", שהיווה אחת מהמדיות הפרו-דמוקרטיות האחרונות שנותרו בשטחה. בטענה לקשירת קשר להסתה באמצעות פרסומים פומביים, שבעה אנשים מתוך צוות העובדים הבכיר, בעבר ובהווה – נעצרו. כלי התקשורת נסגר באופן מיידי.

מאתר החדשות נמסר באמצעות פוסט בפייסבוק, כי "בעקבות המצב הנוכחי, 'סטנד ניוז' נאלצת להפסיק את פעילותה באופן מיידי". זאת לאחר שיותר מ-200 שוטרים נשלחו למשרדי ההוצאה לאור של כלי התקשורת. במסגרת הפוסט שפורסם, מסרה המדיה כי לא תוכל לעדכן יותר את אתרה, וכי תסיר את התוכן שנמצא במדיות החברתיות שלה בתוך יום.

בנוסף, דיווח הארגון כי המשטרה לקחה תחת חסותה מחשבים ומסמכים פרטיים מהמשרדים, שלטענתם יסייעו למשטרה עם פרטי החקירה. משטרת הונג קונג מסרה בהצהרה לתקשורת כי הייתה לה הרשאה "לחפש ולתפוס חומרים עיתונאיים הרלוונטיים למקרה".

בין העצורים היו שלושה גברים וארבע נשים בגילים 73-34, ביניהם העורך הראשי של כלי התקשורת וגם דניס הו, כוכבת פופ שהפכה לסמל המחאה הדמוקרטית בסין, ועבדה בעבר במסגרת האתר. הממונה על משטרת הונג קונג, ג'ון לי, הביע תמיכה במהלך הסגירה של האתר: "כל מי שעושה שימוש במדיה ככלי לרדיפת דעות פוליטיות ואינטרסים בניגוד לחוק, במיוחד במסגרת עבירות ששמות את הביטחון הלאומי של סין בסכנה – יוצר אלמנט רע שפוגע בחופש העיתונות".