אלופה: ריאל מדריד זכתה שוב בליגת האלופות

הכוכב כריסטיאנו רונאלדו התעלה, כבש צמד מול יובנטוס והוביל את הקבוצה לניצחון שני רצוף

בפעם השנייה ברציפות. מדריד (רויטרס)

ברכות לאלופת אירופה, פעם שנייה ברציפות: ריאל מדריד הספרדית ניצחה הערב (שבת) את יובנטוס האיטלקית בגמר ליגת האלופות באירופית בכדורגל. המשחק נערך באצטדיון החדש בקרדיף שבוויילס תחת אבטחה כבדה, לעיני כ-75 אלף צופים. המשחק התחיל בקצב גבוה, כאשר תוך פחות מחצי שעה כבר נרשמו מצבים רבים והתוצאה הייתה 1:1 - לאחר שער יוצא דופן של מנדזוקיץ' מיובנטוס. המחצית השנייה כבר נראתה אחרת, וריאל לקחה את היתרון ולא הסתכלה חזרה, כשלבסוף ניצחה בתוצאה 4:1.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

השער המרהיב של מנדזוקיץ'
השער המרהיב של מנדזוקיץ' | צילום: רויטרס

במחצית השנייה הסיפור כבר היה אחר - וריאל מדריד לא הסתכלה לאחור. בדקה ה-61 כבש הקשר האחורי קרלוס קאסמירו בבעיטה מרחוק, ושתי דקות לאחר מכן השלים רונאלדו צמד לאחר שכבש ממסירה של לוקה מודריץ', שחילץ כדור סמוך למחצית המגרש, דהר באגף ומסר לרונאלדו. בכך עלה הכוכב הפורטוגלי לראש טבלת הכובשים העונה בליגת האלופות עם 12 שערים, ועקף את ליונל מסי מברצלונה.

בדקה ה-84, הורחק קואדרדו מיובנטוס שעלה כמחליף, והותיר את קבוצתו בעשרה שחקנים. הספרדים ניצלו את היתרון ולא הורידו את הרגל מהדוושה, כשמארקו אסנסיו ניצל ריפיון בהגנה האיטלקית וכבש מקרוב בדקות הסיום, והעניק סופית לריאל את הגביע ה-12 בתולדותיה והשני ברציפות. ה"בצורת" של יובנטוס - שזתכה לאחרונה ב-1996 ומאז הפסידה בחמישה משחקי גמר, נמשכת.

רונאלדו נגד הגנת יובנטוס (רויטרס)
רונאלדו נגד הגנת יובנטוס (רויטרס)
השער המרהיב של מנדזוקיץ' (רויטרס)
השער המרהיב של מנדזוקיץ' (רויטרס)

למרות שהמשחק נערך בוויילס, הכוכב המקומי הגדול גארת' בייל שהתאושש מפציעה פתח את המשחק על ספסל ריאל מדריד ועלה למגרש כמחליף רק בדקה ה-79 לקול תשואות הקהל. המאמן וכוכב העבר זינדין זידאן בחר לפתוח בהרכב הבא: נאבאס בשער; קרבחאל, ראמוס, ואראן ומרסלו בהגנה; קאסמיירו, מודריץ', קרוס ואיסקו בקישור; ובחוד כריסטיאנו רונאלדו וקרים בנזמה.

אלגרי האיטלקי העמיד ביובנטוס את ההרכב הקבוע למדי: בופון האגדי בשער; קייליני, בונוצ'ע וברזאגלי בהגנה; לפניהם אלבס, סנדרו, פיאניץ' וחדירה; ובהתקפה מנדזוקיץ', דיבאלה והיגואין - ששיחק בעבר בריאל מדריד.