מונאקו מול יובנטוס בליגת האלופות

המאבק על הכרטיס הנוסף לגמר ליגת האלופות: הצרפתים מארחים את הגברת הזקנה למשחק חצי הגמר הראשון

עונת ליגת האלופות מגיעה לישורת האחרונה שלה. אחרי ה-0:3 המוחץ אתמול של ריאל מדריד מול יריבתה העירונית אתלטיקו מדריד, מה שסידר כמעט סופית מקום לאלופת אירופה בגמר השנה שייערך בקארדיף, נפגשות הערב מונאקו ויובנטוס על הכרטיס השני לחצי הגמר.

השתיים אולי לא היו המועמדות המקוריות להגיע לשלב כה גבוה, מול ברצלונה, באיירן מינכן, שתי הנציגות של מדריד וכל המזדנבות האנגליות, אבל אחרי שהתפזר העשן מעל משחקי העונה בצ'מפיונס, אפשר לומר שאולי הן השתיים המרשימות ביותר שנותרו במרוץ, או השתיים שהכי מגיע להן.

הכדורגל היפה

הצרפתים עברו בצורה חלקה את שלב הבתים בו שיחקו עם באייר לברקוזן, טוטנהאם וצסק"א, וניצחו בצורה מרשימה את מנצ'סטר סיטי בשלב שמינית הגמר (1:3 בבית אחרי הפסד 5:3 באנגליה, מה שהעלה את הצרפתים שלב בזכות שערי החוץ) עם תצוגת כדורגל שוטף ויפהפה. בשלב רבע הגמר מונאקו כבר לא הזדקקה לחוק שערי החוץ, עם ניצחון כפול 1:3 ו-2:3 על בורוסיה דורטמונד. מונאקו, להזכיר, שיחקה רק פעם אחת בעבר בגמר ליגת האלופות , בשנת 2004, אז הפסידה לפורטו של ז'וזה מוריניו 3:0.

מתנת פרידה?

יובנטוס, לקראת עוד אליפות באיטליה (שתהיה השישית ברצף!), טיילה בשלב הבתים מול ליון, סביליה ודינמו זאגרב, ניצחה פעמיים את פורטו בשמינית הגמר (0:2 ו-0:1) ונתנה הצגה מעוררת יראה מול ברצלונה הגדולה בשלב רבע הגמר, עם 0:3 מוחץ בטורינו ו-0:0 במשחק הגומלין בקאמפ נואו. רק לפני שנתיים יובה ובארסה נפגשו בגמר ליגת האלופות, אז ידם של הקטאלונים הייתה על העליונה עם ניצחון 1:3. הזכייה האחרונה של יובנטוס בצ'מפיונס ליג הייתה ב-1996, אז ניצחה את אייאקס בפנדלים. יובה הגיעה לגמר ליגת האלופות שמונה פעמים בעברה, אבל זכתה רק פעמיים, מה שהופך אותה למלכת הסגניות של המפעל על גלגוליו השונים. באיטליה משוכנעים ביכולת של הגברת הזקנה להניף השנה את הגביע, ולהעניק מתנת פרידה מכובדת לשוער הענק ג'יאנלואיג'י בופון.

הגומלין בטורינו ייערך בשבוע הבא

חצי גמר ליגת האלופות: מונאקו – יובנטוס, צפייה ישירה בערוץ 2 וכאן באתר – 21:45