ג'וקוביץ פותח את הפה: "מעדיף להפסיד תארים מאשר שיכריחו אותי להתחסן"

בריאיון לרשת BBC מגיב הטניסאי הסרבי לראשונה לסערה שהובילה להחלטה לא לאפשר לו להתחרות באליפות אוסטרליה הפתוחה: "אל תהפכו אותי למזוהה כמתנגד חיסונים, אבל לכל אחד יש זכות להחליט כרצונו"

נובאק ג'וקוביץ דג'וקוביץ' טניס אוסטרליה אליפות
נובאק ג'וקוביץ' | צילום: רויטרס

הטניסאי מספר 1 בעולם מגיב לראשונה לסערה סביבו: בריאיון מקיף לרשת BBC הבריטית שפורסם הבוקר (שלישי), הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ מדבר על המחלוקת שהובילה להחלטת הרשויות באוסטרליה שלא לאפשר לו להתחרות באליפות אוסטרליה הפתוחה, הגראנד סלאם הראשון של העונה.

כזכור, ג'וקוביץ לא חוסן ולפי החוק באוסטרליה, רק מי שהתחסן נגד קורונה יכול להיכנס למדינה ולהתחרות. ג'וקובויץ הוחזק בבידוד, ערער לבית המשפט שקיבל את ערעורו, אך שר ההגירה האוסטרלי הפך את ההחלטה ואסר את כניסתו. לבסוף, הטניסאי הסרבי גורש מהמדינה.

ג'וקוביץ' לא מתחרט ואף מבהיר כי הוא מוכן לשלם מחיר בקריירה שלו. "אני מעדיף להפסיד תארים מאשר שיכריחו אותי להתחסן", אמר ל-BBC. "זה המחיר שאני מוכן לשלם. אני לא רוצה שיזהו אותי כמתנגד חיסונים, אבל לכל אחד יש זכות להחליט לעשות כרצונו".

"מעולם לא הייתי נגד חיסונים", הוסיף ג'וקוביץ'. "חוסנתי בתור ילד, אבל הזכות לעשות בגוף שלך מה שתרצה היא זכות יסוד".

במסגרת ההחלטה לגרשו מאוסטרליה, הוא גם לא יוכל להיכנס למדינה בשלוש השנים הקרובות. הטניסאי הסרבי אמר כי הוא מקווה שהנחיות הקורונה בתחרויות ישתנו וכי הוא מקווה שיוכל להמשיך לשחק בשנים הקרובות.

למרות זאת, ג'וקוביץ' אמר בריאיון כי הוא שומר על "ראש פתוח" כהגדרתו לאפשרות שיתחסן בעתיד. "העולם מנסה למצוא פתרון שישים סוף למגיפת הקורונה. אני מבין את ההתנהלות העולמית. כולם עובדים לשים סוף למגיפה ולחיות לצד הנגיף. אני מקווה שזה יסתיים בקרוב", הוא סיכם.