ממציאת ה"ספינר": "רציתי לקדם את השלום"

הצעצוע בעל הפרופלור שכבש את העולם, נולד למעשה בישראל. קתרין הטינגר, הפתיעה כשסיפרה כי חשבה על הרעיון כשהבחינה בילדים משליכים אבנים לעבר שוטרים

קתרין הטינגר, אמריקנית בת 63, היא האישה שעומדת מאחורי ה"ספינר" - הצעצוע שמשגע ילדים ומבוגרים כאחד ברחבי העולם. לאחרונה הפתיעה הטינגר כשסיפרה כי הצעצוע נולד בכלל בארץ הקודש. "זה התחיל כאמצעי לקידום השלום", סיפרה לכלי התקשורת בארצות הברית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בשנות ה-80' ביקרה הטינגר בבית אחותה בישראל, אז הבחינה בילדים, ככל הנראה פלסטינים, משליכים אבנים לעבר שוטרים ישראלים. כבר אז לדבריה, הגלגלים בראשה החלו להסתובב בניסיונות להמציא צעצוע שיסיח את דעתם של הילדים. היא ניסתה לחשוב על צעצוע שיגרום להם לחדול ממעשיהם ויעסיק אותם.

בתחילה, חשבה על אבנים רכות שניתן יהיה לזרוק, אולם תוך זמן קצר ויתרה על הרעיון. המחשבות על הצעצוע נמשכו גם עם שובה לביתה באורלנדו. כך למעשה הגתה לפני כ-30 שנה את הצעצוע בימים אלו נחשב לפופולארי במיוחד.

"לא היה לי כסף לשלם"

ה"ספינר" מיוצר כיום בצורות ובצבעים שונים, ונמכר בכמויות עצומות. ניתן היה לחשוב כי הטינגר צוברת רווחים גדולים בעקבות מכירות הצעצוע, אולם היא חיה בצניעות ולעתים מתקשה לסגור את החודש. הסיבה לכך היא שהטינגר הצליחה להחזיק ברשיון הפטנט שלה עד לפני שמונה שנים, אולם אז נאלצה לוותר עליו. "פשוט לא היה לי כסף לשלם על חידוש הרישיון", הסבירה.

הצעצוע שכבש את הילדים מכיל פרופלור קטן עם כמה מייסבים ואורות מנצנצים. פער הגילאים יכול להקשות על הבנת הטרנד בקרב המבוגרים שבינינו, אך יש כאלו שכבר מייחסים לספינר סגולות בטיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. "הוא עשוי לסייע במתן פורקן לאי שקט ולהפרעות קשב", טוענים המומחים.