התאמה גנטית במקום תחביבים משותפים: השיטה החדשה בעולם הדייטים

ברקע אחוז הנישואים הנמוך ביפן, פיתחה חברת ההיכרויות "נוז" שיטה חדשה למציאת בני זוג באמצעות התאמה מוקדמת שנערכת ע"ב DNA. אחד המשתתפים: "אחרי 5 שנים של חיפושים - פגשתי אישה שדומה לי"

זמן צפייה: 05:19

מחצית מהרווקים והרווקות ביפן אינם מצליחים למצוא בן או בת זוג. כדי לסייע להם למצוא את הפרטנר הזוגי השיקה חברת ההיכרויות "נוז" שיטה חדשה המתבססת על התאמה גנטית. הגברים והנשים היפנים, שרוצים לקחת חלק בפרויקט, מתבקשים לערוך בדיקת DNA ובהתאם לתוצאות הם מגיעים לסדרת מפגשים רומנטיים מהירים (ספיד דייט), שבהם הם בוחנים אם ההתאמה הגנטית, באה לידי ביטוי גם בחיים האמיתיים.

לאירוע ההיכרות הראשון של החברה הגיעו 26 אנשים, שבחרו לוותר על ההתאמה ה"רגילה": תחביבים דומים, טווח גילים דומה ותחומי עיסוק דומים - והעדיפו למצוא את בן או בת הזוג על בסיס ההתאמה הגנטית שלהם. החברה אמנם לא פרסמה את אחוזי ההצלחה של התוכנית. עם זאת, לדברי ראשי החברה, הם מרוצים מהתוצאות.

כתבות נוספות בחדשות 13:

טראמפ: "לא חזרתי בי מתקיפה באיראן – רק עצרתי אותה בשלב זה"

ראש ממשלת אתיופיה: נכשל ניסיון הפיכה במדינה – הרמטכ"ל נורה

קים ז'ונג און קיבל מכתב מטראמפ: "שוקל את תוכנו ברצינות"

DNA
DNA | צילום: Getty imgaes

סאטור פיוג'רומה, מנהל יחסי הציבור בחברה, סיפר: "לרוב בני אדם בוחרים את הפרטנר הזוגי שלהם על פי קריטריונים רגילים של גיל, מצב כלכלי וכדומה. במחקר שלנו, הוכח כי 50% מבני האדם נמשכים דווקא על פי ה-DNA". לדבריו,"ישנו גן שנקרא HLA שמוצא התאמה על פי השינויים בגן המקביל בבן או בת הזוג". כלומר, ככל שישנם שינויים בגן בין בני הזוג - כך תהיה התאמה גבוהה יותר. זאת, ללא קשר למגדר, מוצא או גיל.

ספיד דייט
ספיד דייט | צילום: gettyimages

אחד המשתתפים במחקר, גבר בן 42 שבחר להישאר בעילום שם, סיפר כי "במשך חמש שנים לא הצלחתי למצוא בת זוג, על אף הניסיונות הרבים". לדבריו, "הגעתי למפגש כדי לנסות דרך חדשה שבה אוכל למצוא את הפרטנרית שלי לחיים". הוא הוסיף כי "בניגוד לפגישות אחרות הרגשתי שלהתאמה הגנטית בינינו יש משמעות - כאילו כבר פגשתי אותה בעבר. הדעות שלנו דומות ואני מאמין כי הצלחתי למצוא משהי שאוכל לבלות איתה".

כאמור, פיתוח השיטה החדשה מגיע בעקבות מצבם של הרווקים והרווקות ביפן. כשרק בשנה האחרונה בוצע מחקר ממשלתי שהראה כי כ-60% מהרווקים לא עושים דבר בניסיון למצוא פרטנר. כדי להתמודד עם תופעה זו – הממשלה בטוקיו אף החלה ליזום בעצמה פרויקטים שיעודדו דייטים.

לפעמים מופיעים בצופן התורשתי של הצאצא שינויים אקראיים, שנקראים מוטציות
לפעמים מופיעים בצופן התורשתי של הצאצא שינויים אקראיים, שנקראים מוטציות | צילום: fotolia