לאחר 30 שנה מתחת למים: כפר ספרדי נחשף בעקבות הבצורת • צפו

הבצורת הכבדה בשנים האחרונות הביאה לכך שמאגר אלטו לינדוסו שבגבול פורטוגל-ספרד התייבש כמעט לחלוטין וחשף את הכפר שהיה שקוע מאז בניית הסכר בשנת 1992. מכוניות ישנות והריסות של בתים משכו אליו מאות תיירים

זמן צפייה: 03:42

כפר רפאים על גבול פורטוגל-ספרד נחשף באוקטובר האחרון ומושך אליו מאות תיריים, בעקבות הבצורת שייבשה את מאגר המים שכיסה אותו. הכפר אסרדו הוצף בשנת 1992 כדי ליצור את מאגר המים אלטו לינדדוסו, אך בשל הבצורת בשנים האחרונות רק 15% מהמאגר מלא והכפר נחשף שוב.

בעוד החורבות העזובות של הכפר ממחישות את החשש של תושבי ספרד מהבצורת, הן גם מושכות אליו תיירים, שחלקם אף הכירו את הכפר טרם הוצף באופן מלאכותי. מקסימינו רומרו בן ה-65 סיפר כי "זה כמו לצפות בסרט. יש לי תחושה של עצבות, אני חושב שזה מה שיקרה במשך השנים בעקבות הבצורת ומשבר האקלים".

העיר הספרדית העתיקה שנחשפה בעקבות היובש של נהר לימה
העיר הספרדית שנחשפה בעקבות היובש של נהר לימה | צילום: רויטרס

קורת גג של בית שנחשף בספרד בעקבות היובש
קורת גג של בית שנחשף בספרד בעקבות היובש | צילום: רויטרס

בין בתי הכפר ההרוסים ניתן לזהות גגות שקרסו, לבנים ושאריות של קורות עץ ודלתות ואפילו ברזייה ישנה שעדיין יוצאים ממנה מים. בקבוקי בירה ישנים במבנה ששימש כבית קפה ומכונית הרוסה וחלודה נמצאו גם במקום. חוזה אלווארז, שעבד בכפר בתור פועל בניין אמר: "זה נורא, אבל זה מה שיש. אלה החיים, חלק מתים ואחרים חיים".

Old Spanish Town Re Emerges As Drought Dries Out Reservoir
הכפר אסרדו שהתגלה בעקבות הבצורת | צילום: רויטרס

עץ שהגיח כתוצאה מהיובש בנהר לימה
עץ שהגיח כתוצאה מהיובש בנהר לימה | צילום: רויטרס

Old Spanish Town Re Emerges As Drought Dries Out Reservoir
אחד הבתים בכפר שהתגלה | צילום: רויטרס