מנוע רקטי ששוגר לחלל ב-2015 - נמצא בדרכו לפגוע בירח

הרקטה שוגרה לחלל כשהיא סוחבת איתה לווין מזג אוויר לנקודה מרוחקת מכדור הארץ. מאז שיגורה היא נקלעה לכוח הכבידה של הירח ולפי מומחים, "מסלולה הפך לכאוטי". היא צפויה להתרסק על הירח בשבועות הקרובים

The Inspiration 4 Civilian Crew Aboard A Spacex Falcon 9 Rocket Launches From Kennedy Space Center
רקטת "פלקון 9" של ספייס אקס | צילום: רויטרס

רקטת "פלקון 9" של חברת "ספייס אקס", ששוגרה לחלל בפברואר 2015 ומאז איבדה את מסלולה, נמצאת בדרכה לפגוע בירח - כך טוענים מומחים. הרקטה היא מנוע, שסחב איתו לחלל לווין מזג אוויר לנקודה מרוחקת מכדור הארץ, אך לאחר השלמת המשימה וההתנתקות מהלווין - איבדה הרקטה את מסלולה המתוכנן.

הנקודה אליה שוגר הלווין רחוקה מאוד מכדור הארץ ואינה מושפעת מכוח הכבידה, אך המנוע הרקטי נשאר ללא מספיק דלק כדי לחזור לאטמוספירת כדור הארץ אך גם ללא יכולת לצאת מאזור כוח הכבידה של כדור הארץ והירח. המטאורולוג אריק ברגר הסביר לעיתון "הגרדיאן" כי "מסלולה של הרקטה הפך כאוטי מאז 2015".

The Inspiration 4 Civilian Crew Aboard A Spacex Falcon 9 Rocket Launches From Kennedy Space Center
רקטת ''פלקון 9'' של ספייס אקס | צילום: רויטרס

מומחי אסטרונומיה וחלל העריכו כי הרקטה, השוקלת כארבעה טון, נמצאת במסלול התנגשות עם הירח במהירות של 2.58 קילומטרים לשניה - ותפגע בו בשבועות הקרובים. חלק מההערכות קבעו כי הפגיעה תקרה ב-4 במרץ. זוהי הפעם הראשונה בה ידוע על פגיעה לא מתוכננת של אובייקט בירח.

לא יודע היכן בדיוק תתרסק הרקטה, אך את הפגיעה ככל הנראה לא יהיה ניתן לראות מכדור הארץ. ההערכה היא שהיא תקרה בצד הרחוק של הירח.