תיעוד: ספינת החלל של SpaceX התפוצצה בנחיתה במהלך ניסוי

אב טיפוס בגובה 50 מטרים של חברת החלל האמריקנית שוגר במהלך הלילה, המריא לגובה של 12.5 ק"מ מעל פני הקרקע, אך התפוצץ לעיני המצלמות כשנחת. הבעלים אילון מאסק: "מאדים, הנה אנחנו באים!"

זמן צפייה: 00:39

אב טיפוס ספינת החלל של SpaceX בגובה 50 מטרים התפוצץ הלילה (חמישי) לעיני המצלמות, דקות לאחר שהמריא מבסיס ההמראה בטקסס. כאמור, הטיל שהתרסק נסק לגובה של 12.5 קילומטרים מעל פני הקרקע - אך בנחיתה הוא פגע בה בחוזקה והתפוצץ.

[brightcove_iframe video_id='news-tech-digital-science-part-2012100635' autoplay='0' credit='רויטרס' desc='רגעי הפיצוץ של אב הטיפוס במהלך הניסוי ' poster='' kid='1_bns3ubgz' kid='1_bns3ubgz' duration='110'']

"לחץ נמוך במיכל הדלק שנוצר במהלך הנחיתה, הוביל למהירות גבוהה מצדי בעת הנגיעה של הטיל בקרקע וכתוצאה מכך לנחיתה קשה (ומרגשת!)", הסבירה החברה בעמוד האינטרנט שלה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סקר חדשות 13: המפלגה של סער יכולה למנוע מנתניהו להקים ממשלה

אחד מכל 7 תושבים: איך הפכה אל פאסו לבירת הקורונה של ארה"ב?

ההגבלה המסתמנת לחנוכה: איסור שהייה בבתים של אחרים בשעות הערב

ספינת החלל של ספייסאקס מתרסקת ומתפוצצת על הקרקע
ספינת החלל של ספייסאקס מתרסקת ומתפוצצת | צילום: רויטרס

למרות שהטיל התפוצץ, מנכ"ל SpaceX, אלון מאסק, אמר כי "טיסת הניסוי הייתה מוצלחת, וכי הצוות קיבל את כל הנתונים הנחוצים". עוד הוסיף מאסק כי דרום טקסס "היא השער למאדים".

מוקדם יותר השנה בוצעו שני ניסויים מוצלחים באב טיפוס הרב שימושי שהתפוצץ, אולם הם לא הגיעו לגובה של הטיל הנוכחי. בחברה מקווים לשלוח בעתיד את האנשים הראשונים למאדים באמצעותו.

טיל מדגם Starship SN8 באוויר, דקות לפני שהתפוצץ במהלך ניסוי בעת שפגע בקרקע
טיל מדגם Starship SN8 באוויר, דקות לפני שהתפוצץ במהלך ניסוי בעת שפגע בקרקע | צילום: רויטרס