משמר הגבול האוקראיני: ייתכן כי לוחמי אי הנחשים שסירבו להיכנע - עדיין חיים

הלוחמים, שהתפרסמו בעקבות הקלטה בה אמרו לספינה רוסית שדרשה את כניעתם "תפקצו לנו", אולי עדיין בין החיים - על אף הדיווחים הראשונים לפיהם הם נהרגו. הצבא האוקראיני עושה מאמץ למצוא אותם, לאחר שהקשר עמם אבד

ספינת מלחמה רוסית
ספינת מלחמה רוסית | צילום: רויטרס

משמר הגבול האוקראיני עדכן הלילה (ראשון) כי ייתכן שהלוחמים האוקראינים שהגנו על אי הנחשים - עדיין בין החיים. המקרה המדובר התפרסם בעולם לאחר שבהקלטה מרשת הקשר הם נשמעו אומרים לספינת מלחמה רוסית "תקפצו לנו".

לאחר המקרה דווח כי 13 חיילי משמר הגבול נהרגו ביום חמישי האחרון, לאחר שסירבו להיכנע ולתת את אי הנחשים, שנמצא בים השחור, לספינה רוסית שדרשה את כניעתם ואיימה עליהם. עם זאת, משמר הגבול פרסם בחשבון הפייסבוק הרשמי כי "יש לנו סיבה טובה להאמין שמגיני אי הנחשים עדיין חיים. לאחר שהתקבל מידע על מיקום אפשרי שלהם, משמר הגבול וכוחות הצבא של אוקראינה עובדים על מנת לזהות אותם".

ההנחה היא שהחיילים אולי איבדו קשר ולכן נחשבו כמתים. עוד נכתב כי "אנחנו מקווים מאוד שהבנים יחזרו אלינו בהקדם האפשרי. תהילה למגיני אוקראינה!".  המקרה התפרסם בזכות הקלטה של אחד החיילים האוקראינים ששידר בשידור חי את הרגע שבו ספינת המלחמה הרוסית פתחה באש.