טראמפ בריאיון ראשון אחרי ניסיון ההתנקשות: "הייתי אמור להיות מת"

כיממה לאחר אירוע הירי בעצרת בחירות בפנסילבניה, כשאוזנו הימנית חבושה, הנשיא לשעבר המשיך בסדר יומו והמריא לוועדה הרפובליקנית במילווקי. במהלך הטיסה סיפר לכתבים: "הרופא בבית החולים אמר שמעולם לא ראה דבר כזה, הוא קרא לזה נס". במקביל, ביידן מסר הצהרה מהבית הלבן: "כולנו צריכים לעשות חשבון נפש"

זמן צפייה: 01:28

יום לאחר ניסיון ההתנקשות דונלנד טראמפ במהלך עצרת בחירות בפנסלביניה, נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד לנשיאות כבר עשה את דרכו הלילה (שני) לוועדה הרפובליקנית הלאומית במילווקי, ויסקונסין. במהלך הטיסה סיפר לכתבי ה"ניו יורק פוסט" על הרגעים הדרמטיים בהם ניסו להתנקש בחייו. "לא הייתי אמור להיות כאן, הייתי אמור להיות מת", אמר טראמפ.

"זו חוויה מאוד סוריאליסטית", אמר הנשיא לשעבר, והוסיף: "הרופא בבית החולים אמר שהוא מעולם לא ראה דבר כזה, הוא קרא לזה נס". טראמפ, שאוזנו הימנית שנפגעה באירוע נחבשה, ביקש מצוות העיתון לא לצלם אותו במהלך הטיסה. עוד אמר טראמפ במהלך הטיסה לוועדה כי "זו הזדמנות לאחד את כל המדינה, ואולי את כל העולם", והוסיף כי "הנאום יהיה שונה, בהרבה, ממה שהיה לפני יומיים".

ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ
ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ | צילום: רויטרס

עוד במהלך הלילה, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס לניסיון ההתנקשות במהלך הצהרה שמסר שלציבור מהבית הלבן. ביידן אמר: "חבריי האמריקנים, אני רוצה לדבר איתכם על הצורך להוריד את הטמפרטורה בפוליטיקה שלנו. צריך לזכור שאנחנו עשויים לא להסכים, אבל אנחנו שכנים, חברים ואזרחים. והכי חשוב - אנחנו אמריקנים וצריכים לעמוד יחד". בנוסף אמר: "אין בארה"ב מקום לאלימות שכזו, האחריות היא של כולנו".

הנשיא המשיך: "הירי אתמול בעצרת של טראמפ קורא לכולנו לקחת צעד אחורה, לעשות חשבון נפש לגבי המקום בו אנחנו נמצאים, ולגבי איך אנחנו מתקדמים מכאן. למרבה המזל, טראמפ לא נפצע קשה. דיברתי איתו אמש אני אסיר תודה שהוא התסדר".

לגבי המשך חקירת האירוע אמר ביידן: "אנחנו עדיין לא יודעים מה היה המניע של היורה, אנחנו לא יודעים את דעותיו או את השתייכותו הפוליטית, ואנחנו לא יודעים אם הוא קיבל עזרה או תמיכה או יצר קשר עם מישהו אחר. אנשי מקצוע בתחום אכיפת החוק חוקרים את השאלות הללו".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
הנשיא ביידן מוסר הצהרה לציבור | צילום: רויטרס

תומאס מת'יו קרוקס, בן 20 מבת'אל פארק שבפנסילבניה, הוא האדם שניסה להתנקש בחייו של טראמפ. על-פי ה-FBI, המניעים של קרוקס, שחוסל על-ידי סוכני הסוכנות החשאית, טרם התבהרו. לצד זאת, בתקשורת האמריקנית דיווחו כי הוא היה מצביע רשום במפלגה הרפובליקנית, אך גם תרם בעברו 15 דולר לארגון המזוהה עם המפלגה הדמוקרטית. כמו כן, לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, הרשויות איתרו מספר מטעני חבלה ברכבו של קרוקס, בסמוך למקום העצרת.

לפני שחוסל, קרוקס ירה לעבר הנשיא לשעבר, פגע באוזנו והביא למותו של אדם ולפציעתם של שניים נוספים. מנהל הקמפיין של הנשיא הרפובליקני לשעבר פרסם סרטון בו נראה טראמפ יורד מהמטוס, וכתב: "חזק ונחוש. הוא לעולם לא יפסיק להילחם עבור אמריקה".