אחרי שהחלימה מסרטן השד: רעייתו של אסד אובחנה עם לוקמיה

כחמש שנים אחרי שנודע על החלמתה מסרטן השד, ארמון הנשיאות בדמשק הודיע כי אסמא אל-אסד לקתה בלוקמיה. בעקבות האבחון, רעייתו של נשיא סוריה תיאלץ לעבור סדרת טיפולים ולשהות בבידוד חברתי למשך זמן לא ידוע

זמן צפייה: 01:11

ארמון הנשיאות בדמשק הודיע כי אסמא אל-אסד, רעייתו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, לקתה בלוקמיה (סרטן הדם). זאת, כחמש שנים לאחר שהודיע על החלמתה מסרטן השד, איתו הובחנה כשנה לפני כן. בעקבות מחלתה הנוכחית, אשת הרודן הסורי תיאלץ לעבור סדרת טיפולים ולשהות בבידוד חברתי, מחשש שתידבק במחלה נוספת עמה גופה המוחלש לא יוכל להתמודד.

בריאיון שקיימה לאחר החלמתה מסרטן השד בשנת 2019, אל-אסד סיפרה: "המסע שלי הגיע לסיומו. תודה לאל, ניצחתי לחלוטין את הסרטן". עוד סיפרה כי עברה "תשישות פיזית" במהלך הטיפול. בנוגע לבעלה שיתפה: "בן זוגי לחיים היה לצידי במהלך התקופה הקשה".

דבר מחלתה הקודמת של אל-אסד פורסם באוגוסט 2018, ברקע מלחמת האזרחים המתמשכת בסוריה. בהודעה של הארמון הנשיאותי שפורסמה בזמנו נמסר כי סרטן השד של אסמא התגלה בשלב מוקדם, והיא החלה טיפולים בעקבות זאת.

נשיא סוריה עם אשתו אסמא, שחלתה בסרטן השד
נשיא סוריה עם אשתו אסמא, שחלתה בסרטן השד | צילום: חדשות עשר

אסמא נולדה בלונדון, ופגשה את בשאר בעת שהתגורר בעיר לצורך לימודי רפואה. לאחר שחאפז אסד נפטר, בשאר עלה לשלטון והתחתן עם אסמא, שהייתה בת 25. תחילה, דמותה העדינה עוררה התקווה בקרב אזרחי סוריה, אך במהרה היא התגלתה כשותפה במשטר הדיקטטורי של בעלה. בעקבות זאת דבק בה הכינוי "הגברת הראשונה של הגיהנום".

אשתו של הרודן הסורי ואמו של שלושת ילדיו כמעט ולא ערכה ראיונות בחייה. רק לאחר שמעשי הדיכוי האכזריים של המשטר הסורי במהלך מלחמת האזרחים גררו גינויים בעולם, אסמא קיימה ראיונות במטרה להגן על מעשי בעלה - במהלכם תקפה את המערב ואת אופי הסיקור התקשורתי של המלחמה.