"מענק תינוק": סינגפור מציעה כסף למי שיביא ילדים בזמן המגפה

אזרחי המדינה האסייתית, שסובלת גם כך משיעור ילודה נמוך, צפויים לדחות את תוכניותיהם להפוך להורים בשל המשבר. בשל כך - החליטה הממשלה להעניק סכום כסף חד פעמי למי שיביאו ילדים

זמן צפייה: 01:37

סינגפור הודיעה היום (שלישי) כי היא מציעה "מענק תינוק", מענק ילודה חד פעמי לאזרחי המדינה שיחליטו להביא ילדים לעולם בעת מגפת הקורונה. ההצעה באה בעקבות הדאגה של המדינה האסייתית כי הלחצים שחווים האזרחים בתחום הכלכלי והחשש מפיטורים מהעבודה בעקבות מגפת הקורונה, עלולים לגרום להזנחתה של ההורות ובכך להביא לירידה חדה, בילודה הנמוכה גם ככה.

המענק, שסכומו טרם נקבע, מצטרף לבונוסים כלכליים נוספים שהמדינה כבר מציעה כחלק מתוכנית ממשלתית להגברת הילודה. כאמור, סינגפור היא המדינה עם שיעור הילודה מהנמוכים בעולם, אותה היא מנסה להגביר במשך עשורים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרשת גילה גמליאל: המשטרה ביקשה מהיועמ"ש לפתוח בחקירה

חולת קורונה בת 26 ילדה בניתוח קיסרי – והידרדרה למצב קשה

"אולי אני אפילו חסין, אני לא יודע": טראמפ שוחרר מבית החולים

לידה
לידה | צילום: רויטרס

"קיבלנו משוב לפיו נגיף הקורונה גורם לזוגות רבים לדחות את תוכניותיהם להפוך להורים", אמר סגן ראש ממשלת סינגפור, הנג סווי קיט. כבר כיום, תוכנית המענקים הסינגפורית הנוכחית מעניקה מענק הורות של עד 10 אלפים דולר בהטבות. בשנת 2018, הפיריון במדינה רשם ירידה זה השנה השמינית ברציפות, ולפי מידע רשמי - שיעור הילודה הוא 1.14 ילדים לכל אישה. מדינות אסייתיות רבות חוות בעיות דומות בשיעור הילודה, בשל החשש הגדול שהמצב עלול להחמיר בעקבות משבר הקורונה. למשל, מוקדם יותר השנה, סין דיווחה כי שיעור הילדוה במדינה הוא הנמוך ביותר מזה 70 שנים. זאת, למרות הקלות במדיניות הגבלת הילודה שזכתה לשלל ביקורות.

עם זאת, ישנן מדינות באזור מזרח אסיה בהן נרשמת דווקא המגמה ההפוכה. בפיליפינים הריונות לא מתוכננים צפויים לזנק ב-50% ל-2.6 מיליון אם הגבלות התנועה בשל המגפה יימשכו עד סוף השנה - כך לפי האו"ם. גם באינדונזיה צפויה עלייה בשיעור הילודה.