חרדים בניו ג'רזי גייסו 50 אלף דולרים עבור משפחת השוטר שנורה

יהודים תושבי האזור שבו התרחש אירוע הירי בניו ג'רזי אספו את התרומה המשמעותית עבור קרובי הבלש שנורה ומת - בתוך פחות מיממה. על פי הדיווח באתר "ניוז 12", רבים גם מתכננים להגיע ללוויתו

זמן צפייה: 04:01

הירי במרכול הכשר: הקהילות החרדיות באזור רוקלנד והדסון וואלי שבניו ג'רזי, שבו בוצע הירי בשבוע שעבר, גייסו בסוף השבוע האחרון כ-50 אלף דולרים עבור משפחת השוטר שנורה למוות, בתוך פחות מ-20 שעות. כמו כן, רבים מתושבי האזור מתכננים להגיע ללוייתו, שתתקיים מחר (שלישי).

כמה מחברי הקהילה החלו את גיוס התרומות עבור הבלש ג'וזף סילס ביום רביעי שבשבוע שעבר באמצעות אתר מימון המונים הפונה לקהילה היהודית. בתוך זמן קצר במיוחד של ארבע שעות, הם הצליחו לגייס 25 אלף שקלים, בעזרתם הנדיבה של יהודים חרדים המתגוררים באזור.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

התובע הראשי בניו ג'רזי: הירי במרכול הכשר נחקר כאירוע טרור

יוצאים מהרכב ופותחים באש: תיעוד הירי במרכול הכשר בניו ג'רזי

משה ולאה נהרגו בירי במרכול הכשר בניו ג'רזי; "היעד נבחר מראש"

זירת הירי בניו ג'רזי
זירת הירי בניו ג'רזי | צילום: רויטרס

כמה מתושבי האזור סיפרו לאתר החדשות המקומי "ניוז 12" כי היהודים באזור מפחדים ורוצים לסייע לכולם, לא רק לבני קהילתם שנרצחו בתקרית הקשה.

כאמור, מנהיגי הקהילה באזור סיפרו לאתר כי רבים מתושבי האזור מתכננים להגיע למסע ההלוויה של השוטר, שצפויה להתקיים מחר בג'רסי סיטי.

ביום חמישי בשבוע שעבר הודיע התובע הראשי בניו ג'רזי כי התקרית תבחן כאירוע טרור על רקע אנטישמי. בתוך כך, תיעוד נוסף ממצלמות האבטחה של המרכול שנחשף באותו היום, הציג את שני היורים, לבושים במעילים ארוכים, נכנסים לחנות ומיד מתחילים לשמוע את קולות הירי. כמה שניות לאחר מכן נראה אדם חרדי נמלט מהמקום.

אלפי יהודים חרדים ליוו באותו הערב את שתי הלוויות בג'רזי סיטי ובברוקלין את מינדל פרנץ, בת ה-33, בעלת החנות, שהותירה אחריה חמישה ילדים ואת משה דויטש, אברך בן 24, קונה שהיה בחנות.

כזכור, בכלי נשק שלופים בצהרי היום, נכנסו דיוויד אנדרסון, בן ה-47, וחברתו פרנסין גרהם למרכול, כדי להרוג יהודים כפי שמעיד פתק שהשאירו בזירה. חשוב לציין כי למרכול קיר משותף עם בית כנסת המשמש בשעות היום גן ילדים, ובזמן הירי שהו בו כ-50 ילדים מפוחדים.