בורקינה פאסו: חמישה בני אדם נהרגו במתקפה בכנסייה

אדם חמוש נכנס אל הכנסייה שבמדינה המערב אפריקנית במהלך התפילה והחל לירות לעבר הנוכחים. בין ההרוגים - כומר מקומי. כוחות הביטחון: שני מתפללים עדיין נעדרים

לפחות חמישה בני אדם, בהם כומר, נהרגו היום (שני) בירי בכנסייה בבורקינה-פאסו, מדינה במערב אפריקה. אדם חמוש נכנס במהלך תפילה והחל לירות בנמצאים במקום. כמו כן, שני אנשים עדיין נעדרים. כך דיווח מקור בטחוני לסוכנות הידיעות AFP.

הלילה נהרג אדם ושבעה נפצעו בעקבות ירי סמוך לכנסייה בפטיסטית בעיר בולטימור שבמרילנד, ארצות הברית. לפי המשטרה, החשוד צעד לעבר קבוצת אנשים שעמדה ברחוב וירה ללא אבחנה. בין הפצועים: שני גברים בשנות ה-50 לחייהם, שלושה צעירים וצעירה בשנות העשרים המאוחרות. מחקירה ראשונית עלה כי ייתכן והיה יורה שני, או מישהו שגיבה את היורה הראשון ונמלט. ההרוג התמוטט במקום והכריזו על מותו בזירה. ראש העיר ג'ק יאנג הצהיר בעקבות האירוע: "זה לא היה קשור לכנסייה, אני רוצה שזה יהיה מאוד ברור".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ארה"ב: אדם נהרג ושבעה נפצעו כתוצאה מירי סמוך לכנסייה

אדם נעצר בכנסייה בניו יורק כשהוא נושא 15 ליטר דלק ומצית

הרוגה ו-3 פצועים באירוע ירי בבית חב"ד בקליפורניה: "פשע שנאה"

לורי גילברט קיי, הנרצחת במתקפת הירי בבית חב''ד בקליפורניה | צילום: טוויטר

לפני יומיים אישה נרצחה ושלושה נוספים, בהם ילד, נפצעו באירוע ירי שהתרחש בבית חב"ד בעיר פאוויי שבדרום קליפורניה. האישה,לורי גילברט קיי, פונתה תחילה לבית החולים במצב אנוש, שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה. ראש העיר קליפורניה אישר כי מדובר בפשע שנאה, שהתרחש כחצי שעה לאחר שבמקום התקיים אירוע קהילתי לסיום חג הפסח.

כזכור, בשבוע שעבר נהרגו 253 בני אדם בשורת הפיצוצים בסרי לנקה, שעל מותם קיבל אחריות ארגון הטרור דאע"ש. ארה"ב התייחסה לטענתו של ארגון הטרור, ואינה שללה את מעורבותו בפיצוצים: "אומר זאת כך – המתקפה הייתה לכל הפחות בהשראת דאע"ש. אני חושב שבהמשך יהיה לנו מידע נוסף בנוגע לשאלה אם היה קשר ממשי", כך אמר שר החוץ האמירקני, מייק פומפאו, בריאיון לרשת BBC.

כחלק מחקירת שרשרת הפיגועים, המשטרה עצרה את אביהם של שניים מן המחבלים המתאבדים בסרי לנקה - בחשד שסייע לבניו. דובר המשטרה המקומית אמר לרשת CNN כי האב, מוחמד יוסף אברהים, נעצר עוד ביום המעשה. עוד הוסיף, כי קרוב לוודאי ששאר בני משפחת אברהים נמצאים במעצר. עד כה, יותר מ-70 בני אדם נעצרו בחשד למעורבות באירוע.